TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, May 13, 2012

DIA KATA YANG SAMSENG MASUK UMNO?

Kalau tanya orang muda, majoriti dah tak kenal lagi dengan Mamat ni. Kalau bergesel bahu sekalipun, tak ada siapa nak hirau lagi dah. Ini sebab Mamat ni dulu cuma popular kejap aje, masa jadi Tim. Men. di JPM. Kalau tak kerana dia anak bekas menteri dan juga kamcheng Nuar semenjak di MCKK, mungkin Mamat ni tak merasa dan tak ada tempat kat politik Malaysia ni.

Itu dia punya hal le. Apa yang nak aku ceritakan kat sini ialah Mamat ni kata, 
"Trend terbaru golongan muda pada masa ini ialah yang pandai masuk PAS, yang cerdik masuk PKR, yang pintar masuk DAP dan yang samseng masuk Umno." ....aku setuju dengan kata-katanya, tapi dia tak ungkap habis ayat tu, cuma ambil mana yang patut aje. Sepatutnya ayat tersebut berbunyi begini, yang pandai mengemis masuk PAS, yang cerdik buat kerja pelik masuk PKR, yang pintar memutar isu perkauman masuk DAP dan yang berani melawan samseng masuk UMNO. Itu baru betul ayatnya! Dia keluar UMNO sebab penakut, tak berani lawan samseng.

Lain kali kalau nak cakap tu, jangan le separuh-separuh ya Tok Fauzi! Oh ya, orang muda kalau nak kenal, ini le dia Datuk Fauzi Abdul Rahman, ada cita-cita nak jadi MB Pahang kalau Pakatan menang.



3 comments:

Anonymous said...

Ade pun tak menambah, takde pun tak mengurang dengan atuk poji ni. Biarkan dia dengan angan-angan nak jadi MB Pahang dia tu..

Anonymous said...

Atok Poji dah senja....duduk dlm masjid..iktikaf lama2 lagi byk pahala byk paedah !

rakab said...

Eh, hidup lagi si bantut ni rupanya !!

Pengkhianat bangsa !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI