TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, February 12, 2013

NASIB BAIK HUJAN....

  
Nasib baik hujan... kalau tak, korang rasa dapat ke rombongan Mazlan Aliman beraya dan bergambar dengan keluarga Cina ni? Belum tentu lagi! Sebabnya.... sebab keluarga-keluarga Cina ni kesian tengok Mazlan dan rombongan berhujan menjengah satu rumah ke satu rumah Cina di Sedenak, Kulai.
  
   
Dia orang pelawa masuk bukan kerana satu ideologi politik, tapi atas dasar peri kemanusiaan. Simpati tengok rombongan Mazlan yang berhujan. Tu yang dipanggil masuk tuuu. Kalau tak hujan... agaknya jenuh Mazlan mengetuk pintu, tak ada yang bukak. Takkan nak bagi salam pulak!!!

Anak muda Cina balaghahpun Mazlan boleh seronok. MCA dan UMNO tak berkempen dalam hujan yang seharian turun kerana tahu waktu itu le orang nak rehat, nak tidur. Bukan senang nak dapat hujan seharian yang bertepatan dengan masa cuti. Emmm... banyak ke dapat angpow?


2 comments:

redbox said...

Kalau ikutkan reality mmg la diorg ni semua akan pangkah pakatan dajal tu..x kisah la hujan ke x..mmg tu lah hakikat yg kita kena terima. Kini hanya dgn bangsa kita bersatu & ehsan yg maha kuasa dpt melindungi tanah air kita yg tercinta ni

S.A.Hamid said...

memang betul 80% cina tak akan undi BN/UMNO. Inilah hakikat sebenar. Tetapi pecacai PR sedar ke tidak bahawa mereka membantu meruntuhkan kerajaan yang dipimpin oleh orang melayu/Islam.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI