TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, June 17, 2011

MY NAME -PASDAPAKERA

Hello,
Malaysian kena fasih Bahasa Melayunya
My name is Pasdapakera. I’m Malaysian Malaysia. I cakap bahasa rojak. I datang dari mix parentage. Orang cakap, I ada problem. What problem… I don’t know. But kadang-kadang, I realised, I memang got problem. Mungkin sebab famili.

Famili I, bukanlah susah sangat, but not super rich, tapi kayo lah. I got apa yang I mahu. So, I ni kira anak yang manja lah. Most of the time, I dapat apa yang I minta.

Oh yea, my mom, people call  her Ambigo. Yes…she a bit bigo. Dia jarang kat rumah, cause dia ni aktif  ngan NGO. Dia sanggup masuk lokap atau penjara kerana NGO. She’s superb. Ramai orang suka kat dia, tapi aku kadang-kadang pelik, because if at house, she’s not like other people mum. If I asked her buat secawan Nescafepun, she will berleter and aku terpaksa le buat sendiri. Kalau lunch and dinner tu, aku memang dah pajak di Kedai Nasi Kandar. Breakfast…never existed in my house pasal kesibukan my mum.  Dia lebih sayangkan her NGO dari aku.

My Bapak, lagi popular. If he is walk side by side dengan artispun, people lebih kenal bapak aku lagi. Yes, who’s not recognise Mc Sebo. Tapi I always got headache dengan bapak aku ni. Dia ni Raja Scandal. Sometimes malu juga aku dengan friends. Most of the times, his scandal involve women. Aku malas nak tanya sesiapa. Tapi aku ingat dia ni memang womaniser.

My siblings, jarang-jarang boleh jumpa. If meets asyik nak mengungkit hal-hal lama aje. So boring le nak cerita.

Maybe that why aku confuse dengan identiti aku ni. So kalau nak release tension…apa lagi I join le mana-mana demonstrasi. Riuh sikit, aku rasa macam happening gitu.

No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI