TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, July 9, 2020

UMNO TAK LAKU - JUAL, JANGAN TAK JUAL

Kecoh bila Dr Latiff Ahmad kata UMNO sudah tak laku. Dr Latiff ni dulunya menang bertanding sebagai MP Mersing atas tiket UMNO/BN. Bila BN kalah PRU 14, dia jadi katak.


Ramai yang menjerit suruh Dr Latiff letak jawatan menteri dalam kerajaan PN, termasuklah Pemuda UMNO Malaysia. 


Patut ke Pemuda UMNO desak Dr Latiff letak jawatan? Mungkin betul apa yang diperkatakan ramai, Pemuda UMNO kini dah tak punya umphhh. Sepatutnya Pemuda UMNO lebih garang lagi. Pedulikan sahaja Latiff yang dah jadi katak tu. Pemuda yang garang, bila sudah dilabel tidak laku, sepatutnya menjual semula agar UMNO dilihat masih bernilai dan laku keras.

Bagaimana ingin menjual? Pemuda UMNO tak perlu desak Latiff Ahmad letak jawatan. Apa yang sepatutnya ialah mereka mendesak MP-MP UMNO yang membantu membentuk kerajaan PN meletak jawatan dan menarik semula sokongan dan kerjasama mereka bersama kerajaan PN pimpinan Tan Sri Muhyiddin. Kemudian, baru la kita lihat, samada UMNO ini laku atau tidak. ........ataupun Latiff Ahmad ini sendiri yang tidak laku di mata Tan Sri Muhyiddin selaku peneraju kerajaan PN. Amacam.... ada berani? 



7 comments:

Anonymous said...

komen bodoh...
kamu ni tak faham isu...

Anonymous said...

Memang la kita geram dan marah tapi dalam situasi politik yg kotor dan tidak stabil skrg, tiap langkah kena brhati hati.

Tunggu PRU15, samaada mengejut atau tidak, mangkok2 mcm Latiff dan geng2 kurang ajar dan biadap, satu persatu akan ditendang keluar oleh pengundi Melayu. Itu pun kalau dicalonkan oleh parti kerana masa tu, baru la UMNO boleh menentukan siapa patut dicalonkan. Kemngkinan besar, ramami yg kurang ajar skrg tidak akan dicalonkan.

Anonymous said...

kalau ada bahagian busuk dalam sekilo daging kita buang yang busuk dan boleh guna lagi yang tak busuk, yang busuk tu dlm issue ini si Latiff tu. Buang dia supaya tak berjangkit pada bahagian lain.Katak si katak lompat tak da prinsip dlm perjuangan,

Anonymous said...

Anwar tidak popular dan tidak mampu membawa sokongan majority - Tun M

Aauchhh..!! Otai walaun tak rasa apa apa kew atok kata gitu gini kat Bang Non...!? Ish ish tak kan nak sindir sindit dari jauh ajer.. 2 kali kena game dengan atok tak kan tak nak guling guling atas jalanraya..!!

Mahathir kini dilihat tidak ingin bersama Anwar atau Pakatan Harapan dan lebih memberi penumpuan kepada penubuhan blok kuasa ketiga.

“Bagi pihak kami, mencalonkan Shafie sebagai perdana menteri adalah satu langkah positif yang perlu diambil.

“Ia bukan sahaja kerana kita percaya dia akan berkeupayaan untuk mendapatkan sokongan majoriti tetapi juga satu langkah ke hadapan demi mempertingkat hubungan Semenanjung dan Sabah dan Sarawak,” kata mereka.

Kenyataan itu ditandatangani oleh Dr Mahathir selaku ahli parlimen Langkawi; Mukhriz mahatir (Jerlun), Syed Saddiq Syed Abdul Rahman (Muar), Dr Maszlee Malik (Simpang Renggam), Amiruddin Hamzah (Kubang Pasu) dan Dr Shahruddin Salleh (Sri Gading)

Bukan 2 minggu, bukan 2 hari, bukan 24 jam... hari ini kita dapat majority esok atok u-turnnnn.. puiiiii..!!


Saya ulanggggg... !!
















psssttt..!! atok dah lama u turn berapa banyak mau u turn laa


haahhh tepokkkk.!!

Anonymous said...

Kekalahan Parti PAP semakin nyata.

Tempoh mengundi PRU Singapura dilanjut sehingga 10 malam

Pilihan Raya Umum Singapura 2020 (GE2020) berlangsung agak kontroversi yang menyaksikan pengundi terpaksa beratur dalam barisan lebih panjang daripada biasa serta keputusan mengejut Jabatan Pilihan Raya (ELD) untuk melanjutkan tempoh pengundian sehingga jam 10 malam.

Tempoh membuang undi di pusat pengundian di Singapura telah dilanjutkan selama dua jam walaupun proses Pilihan Raya Umum ke-13 itu dijadualkan berakhir pada jam 8 malam.

"Di bawah Seksyen 39 (3) Akta Pilihan Raya Parlimen, Pegawai Pilihan Raya telah melanjutkan tempoh mengundi kecuali di tempat mengundi yang di kemudahan ditentukan untuk notis jangan keluar rumah (SHN).

Anonymous said...

Kopi pes dri blog laman reformasi

Walaun otai bila memuji, sindir, maki hamun atok semua adaaa dlm satu resepi aawwuu..!!

Anwar tidak terliur dengan tawaran untuk menjadi TPM walaupun kononnya hanya 6 bulan, selepas itu Anwar akan menjadi PM. Anwar mungkin mengenali Mahathir sepertimana kita mengenali Abdullah bin Ubai(yahudi syiah). Anwar telah terlalu banyak bersabar dan bertolak ansur dengan orang tua ini sehingga beralah diasak sampai ke dinding. Cuba sebut satu sahaja tolak ansur dan beralah Mahathir kepada Anwar? Ada?

Tindakan Anwar yang kekal berprinsip dan tidak mahu terjerat dengan modal kononnya 'mandat rakyat' mesti dikembalikan dengan apa cara sekalipun walaupun terpaksa mengangkat kembali orang tua yang telah cuba untuk memusnahkan PH, tindakan Anwar ini patut mendapat pujian. Maruah tidak boleh digadaikan degan tawaran jawatan.

Mahathir menyatakan blok Bebas beliau itu tetap akan menentang kerajaan PN. Tidak pelik kerana beliau amat berdendam dengan Muhyidin yang telah memecatnya secara begitu mengaibkan dengan hanya sekeping surat dari SUK parti. Ini amat memalukan Mahathir sebab itu beliau mahu juga menjadi PM walaupun selama 6 bulan iaitu satu tempuh yang menjadi bahan ketawa seluruh dunia. Tempuh itu hanya sesuai untuk latihan rekrut tentera di Port Dickson sahaja bukannya seorang PM, tetapi cukup untuk Mahathir melepaskan dendamnya kepada Muhyidin. Itu sahaja nawaitu beliau, bukan untuk kepentingan rakyat pun.

Di dalam pertarungan Mahathir - Anwar kali ini ternyata Mahathir tewas sehingga terpaksa akui Anwar bukannya seperti sesetengah pemimpin yang kemaruk kepada kuasa dan jawatan. Akhirnya Mahathir sekali lagi tanpa dipecat dan dihalau, terpaksa keluar dari PH Plus. Itulah yang beliau lakukan sewaktu meletakkan jawatannya dahulu.

otaiii walaun semuaaa... haahh.. tepokkk..!!

Anonymous said...

GABUNGAN REFORMASI KEMBALI ARI NI
LAMO TAK BERPANTUN ARI NI MENDAPAT
ADO YG LABUH BERGOYANG KANAN KIRI
GULING REFORMASI TETAP MACAM HANAT

GRM merupakan gabungan yang baru dibentuk beberapa hari lalu. Ia menggabungkan 10 NGO, iaitu Persatuan Rapat Rakyat (Rapat), Pro98 Reformis, Otai Reformis, Jingga 13 Malaysia, Pertubuhan Aktivis Rakyat Malaysia (ARM), Pertubuhan Kebajikan Pahlawan Malaysia (Pahlawan), Gerakan Reformasi Veteran ATM, Persatuan Media Sosial Malaysia (Permassa), Gerak Aktif Sosioekonomi Amal Kebajikan (Gasak), dan Pertubuhan Gerakan Pejaung Negara Malaysia (GMPN).

BANYAK TU JER GABUNGAN YANG HADO
DRI RAMBUT LEBAT SAMPAI BOTAK PALO
BIAR TOLO MELABUH TERJULAI MENJELO
GULING JALAN RAYO TETAP DITERUSKAN JUO..

Kebanyakan NGO berkenaan memang dikenali sebagai pertubuhan penyokong tegar Anwar Ibrahim dan mendukung desakan agar presiden PKR itu dilantik sebagai perdana menteri.

BIAR MENJELA LABUH ADO YANG BENTAN
OTAI TETAP GULING2 ARI ARI MENCIPAN
RAMAI DAH SEDAR SUMA AUTA SI SETAN
HAHH TEPOK POP CORN SUPER RING KAMI HIDANGKAN

Merujuk anologi diberikan, kata Mustapa, dalam “kebun yang banyak berbuah” itu, memang ada pihak tertentu yang mengambil kesempatan.

HARAP KOBUN AJER LUAS BUAH LEBAT MENGILE
BANYAK BUAH SUMA MENCUKA RASA MASAM
TAK SERIK2 OTAI DITIPU DOLU KINI SELAMANYA
WAYANG LAMO DAH MULO KASI TEPOK SAMPAI LEBAM

saya ulang..!!

JANGAN BERPAUT DAHAN YANG RAPUH
DOLU LAGI DAH PERINGAT MASIH LUPA
LIDAH BERCABANG BAGI PERCAYA PENUH
2X MENDAPAT TAK SERIK LAGI BERI MUKA


haahh tepukkk...!!

ARTIKEL HANGAT BULAN INI