TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, July 23, 2011

NENEK LAWAK KECEWA, POLIS TAK PEDULIKAN DIA

Auntie Bersih 'peeved' by police's indifference
Retired teacher Anne Ooi knew that by joining the Bersih 2.0 rally on July 9 involved risking arrest but somehow, despite encountering the police numerous times on that day, she was let off.

Ooi, better known to netizens as 'Auntie Bersih', was at the very heart of the protest and passed through four police checkpoints before entering Kuala Lumpur, dressed in bright yellow, which is Bersih 2.0's official colour.Looking back, the scrawny 65-year-old said she felt somewhat “insulted” that she had been treated to no more than mere police advice to stay away from the rally, while almost 1,700 others were arrested.

"That day, I was prepared to be arrested, but these people (police) looked at me as if I was too old. When I went home, I told my daughter, it's very insulting you know, they don't want to arrest me,” she quipped in an interview with  Malaysiakini.
Seronok tengok orang gelak kat dia... dah kurenggg ni.
Pelik juga aku tengok mak nenek sorang ni. Orang semua lari lintang pukang tak nak elak dari ditangkap polis masa BERSIH dulu. KJ yang punya berdego-dego cakapnya, pun lintang pukang lari. 

Aku rasa mesti ada yang tak kena dengan nenek lawak ni. Punya le kecewa dia pasal polis tak pedulikan dia, sampai tersinggung. Kecik hati betul dia. Berharap sangat dia agar ditangkap, apatah lagi bila balik tengok TV, orang yang ditangkap dapat makan free, sedap pulak tu. 

Balik sampai mengadu kat anak dia kononnya dia rasa terhina sebab polis buat tak nampak aje kat dia. Yang anak diapun aku rasa bodoh dan bahlol. Patut bawak le cermin, suruh mak dia cermin diri tu, kot-kot boleh tersedar bahawa dia tu bukan auntie lagi tapi dah granny. Malu kat cucu-cucu.
 

7 comments:

whiteorange said...

Retired Government teacher or Private school?

Kalau makan gaji dengan kerajaan...

pulang je pencen!! berapa sangat pencen tu. Duit kerajaan kasi, lu tibai.... apa punya rakyat ni...

Anonymous said...

What do u expect? She s a chinese. Ultrakiasu minded

anti bohmau said...

aku ingat kalu dia telanjang renjung pun polis tak pedulikan dia jugak sbbnya tak dak apa yg menarik tertarik dgn nenek tua tu!!!

*takmo cakap telanjang 'bulat' sbb dia dah kepek, takdak isi!! not solid lhooo!!!

kui! kui! kui!

Anonymous said...

mungkin ada orang minat ni, paham2lah siapa. kalau depan dah kurang kemut, yg belakang tetap kemut baik punya, masih boleh potong taik tu kira ok lagilah. kemut baik kote jadi bengkok.

"lelaki perempuan semua serupa, depan belakang sama rasa"

Anonymous said...

forgive her. i think dia ni "otak" kot

Anonymous said...

aku tak nak komen apa2.tp aku nak tumpang gelak ja.tuan tanah macam mana leh tak ni.....kkahhh kahhh kahhhh.sory dah tergelak.

kluangman said...

Itulah ambiga sebenar.. yang otak mereng je sertai bersih

ARTIKEL HANGAT BULAN INI