TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Monday, January 2, 2012

YUYU LUNA -BUDAK NI MEMANG DEGIL

Tetiba aje nama Yuyu Luna jadi pames sebab kebodohannya menyertai group Adam Adli dan ditangkap polis. Kalau tengok kat tweeter, ramai yang tertanya, siapa Yuyu Luna ni? Cari punya cari cuma dapat gambar dia tengah jilat mic aje. Nama sebenar dia Siti Nurul Piteriah Ab Halim, budak UPSI.


Dah kena tangkap pun masih tak serik lagi. Masih nak menyalahkan orang lain atas ketololan sendiri. Walhal dia sendir tau yang dia derhaka. Korang baca le apa dia jawab ketika diwawancara oleh UPSIKINI. Aku rasa minah ni nak goda Nuar kote bengkok agaknya. Sah minah ni tak boleh buat bini, habis lakinya digoreng nanti dengan cakap yang berputar-putar.


23 comments:

Anonymous said...

yang nama Luna Luna neh mmg bangang sekor lagi Luna Maya. cuma kaler Luna anak aku jer ader guna

Anonymous said...

Orang suruh belajar...bukan suruh buat tunjuk perasaan.Kerja bodoh dok nak selamat nuar.nuar brahim biar dia selamat dirinya sendiri.kes dia , dia la tanggung.bodoh punya budak.nanti pu** kau kena belasah kat nuar baru tau.budak haram jadah.wasalam.

Adam Af said...

Yu Yu sertai demo sebab tak tahan tgk muka Adam Adli, cute sangat...

Anonymous said...

Budak3 melayu ni sebenornye nsk glemour je nak tunjuk berani katenye..cuba tgk yang dalam sekolah rendah dan menengah lagi dah ada sindrom ni, suka tidak mengikut peraturan dan yang ikut peraturan dan berdisiplin selalu diejek dan dikatakan skema le ape le, jadi mereka ni tak ada apa2 pun cuma nak jadi perhatian je, ala budak kampung fikiran pendek dan bodoh2 alang, tapi yang herannya ramai pulak yang jadi pengikut yang semusim dengan nya.

Anonymous said...

Kepada mahasiswa dan mahasiswi bersyukurlah anda. Anda adalah insan-insan yg dipilih oleh Allah untuk memperolehi nikmat belajar di IPTA yg kos yurannya jauh lebih rendah berbanding IPTS. Anda memperolehi bantuan wang dr PTPTN. Bersyukurlah dgn kurniaan yg diperolehi. Belajarlah dan selepas graduate dgn sukses ingin berpolitik pergilah tiada yg halang. Bolehkah anda semua berfikir bahana yg berlaku ini adalah ujian dr Allah atas khilafnya anda sbg khalifah Allah di atas muka bumi ini yg mempunyai tanggungjawab utk membalas jasa keluarga dan seterusnya berbakti kepada masyarakat.

Anonymous said...

You,

Anonymous said...

erm, pttnye habiskan dlu pengajian 2..tp respect gak bdk ni sbb berani..

Anonymous said...

HELAN ! KENAPA MALAY STUDENTS NI TIDAK CERDIK. AKAL TARUK KAT MANA YEK ? BUAT APA IKUT MAHFUZ PAS ? DIA POLITICIAN PALING BODOH. ORANG BODOH IKUT SIBODOH JADI APA YEK ?

Anonymous said...

Budak perempuan ni gian tenguk kote bengkuk tu...

Anonymous said...

keluar larut malam, awal pagi, maknanya meman g anda jenis nak bebas. anda tak tau ke apa salah anda? tapi anda tau semua orang salah? ini salah anda, sebagai gadis anda tak sepatutnya berkeliaran larut malam tanpa muhrim. anda menjerit, anda bergaul dalam kumpulan lelaki. anda melakukan demo hanya nak bela seseorang yang belum pasti betul, anda melawan undang-undang.
jika anda cuba dicabul, contonya, pada siapa anda nak ,mengadu? tentu pada polis juga. polis adalah penjaga keamanan, penegak undang-undang, apa yang dilakukan oleh polis tak salah pun. jngan fikir anda semua betul. jika suatu masa kelak anda beranak pinak, nak sangat kah anak gadis anda terjerit jerit di tengah malam buta hanya pada perkara tak berfaedah? nak tanya, sesak nafas sangat kah dengan AUKU? ramai lagi student belajar tanpa masalah sejak beberapa dekad tanpa sedar AUKU di tepi dia. kalau auku tak ada adakah bermakna anda boleh lulus dengan cemerlang? dan boleh berkhidmat cemerlang untuk negara?

zahari1950 said...

Itulah yang dikatakan bodoh tak boleh diajar, cerdik tak boleh diikut. Dia ingat sebut 'tangkap" bermakna polis memberkas dan menggari sahaja.

Polis tidak menipu. Polis boleh memanggil atau membawa mana-mana orang ke balai secara sukarela atau dengan waran atau dengan paksaan (ikut jenis kesalahan) dengan tujuan untuk mengambil keterangan.

Jika semasa mengambil keterangan itu didapati individu tersebut terlibat dengan kesalahan tertentu, maka individu tersebut akan ditahan untuk didakwa.

Samada dibenar jamin atau tidak itu bergantung kepada kesalahan yang dilakukan.

Ibubapa suruh ke universiti untuk belajar. Tapi tunjuk pandai dan memandai-mandai. Dah kena tahan baru kelamkabut.

Memang universiti patut 'ban' kan dia dari ambil exam kerana jika dia gagal atau pencapaiannya yang lemah dalam peperiksaan,hanya akan merosakkan stastik kelulusan universiti sahaja.

Mana boleh cemerlang jika asyik dengan hal yang tak sangkut paut dengan pengajian.

ain fathihah said...

ramai komen guna anonymous.. hurm. hahahaha

Anonymous said...

Murahnya mina tu,melompat,berbaring tepi jalan aja.Cinadoll lagi mahal....

XPressMinda said...

anak gadis, anak dara keluar waktu dinihari di kelilingi jantan-jantan, pompuan skang takdak perasaan malu ka?

bengong ka apa berdemo waktu pagi dinihari?

UPSI tu tempat latih bakal guru, bakal pensyarah, bakal pendidik,.. tapi kalau study pun belum habis dah tunjuk sikap suka berdemo, parah la anak murid nanti ooo..

Anonymous said...

selalunya saya hanya jadi pemerhati..melihat,meneliti dan mengkaji..tp bila baca post saudara, tergerak hati untuk memberi pendapat..menyatakan rasa yg bercampur baur..rasa geli hati melihat post yg yang tidak matang,hanya tahu mencarut segala..x ubah seperti kanak2 kampung 5 thn yg baru belajar menarut dri rakan seangkatan..beginikah pemikiran sesorang yang ingin ekspresikan ideanya pada umum..kalo anda tidak berasa malu,sya berada malu bagi pihak anda dan sya juga sedih anda langsung x tenjukkan etika penulisan..penuh emosi serta kebencian..x menggambarkan kewarasan..sya terpanggil utk berikan komen,agar anda mampu buka minda.dan yg penting anda buka hati..menilai dgn bbijaksana,bukan dari hati yang tuli.. -pelajar UTM,Skudai..tahun dua..fakulti geoinformasi d harta tanah..(maaf,sya x de blog)

Anonymous said...

pemilik blog sekadar meluahkan kecaman dia kt bbdk yg berdemo kt upsi tu...sme mcm bbdk yg berdemo tu; luahkan kecaman pd kepimpinan kerejaan sedia ada..

cacamarba said...

ni lah masalahny yang sebenar..lari dr isu yg sebenar..isu sekarang ialah isu Luna ape kebendenth yg x habis belajar nk bt demo.Bkn isu tuan blog nk tulis nk ekspresikan minda ape ke nk jg tatabahasa ke..Jgn alih topik..yg belajar tu abiskan belajar..kalo korg berdemo sbb harga rumah naik ke xpe jugak..ni nk bebaskan anu ar..kalo setakat nk mkn pun harapkan duit org lain,baik duduk diam2 belajar..buduh.

tiada pangkah said...

salam, saya pun mahasiswa. saya kesal dengan bahasa2 kesat yang dilemparkan oleh rakyat Malaysia yang katanya penuh sopan. Mendidik bukan dengan kata2 kesat, mendidik dengan mengajar. yang salah-betulkan, yang silap-perbaiki. pepatah melayu pun ada menyebut, "terlajak kata buruk padahnya" kalau dididik dengan kata2 kesat, maka kesatlah jadinya. jgn smpai kuar statement, "mahasiswa ancaman kerajaan". *sigh T_T

Anonymous said...

Nak tiru macam revolusi Mesir ke?

Anonymous said...

Sori yop2...saya setuju dgn gesaan bercakap dgn lemah lembut, beri kata2 yg bernas dan perhatin kpd budak2 siswa dan siswi ni..mak bapak saya dulu yop ajar saya bersopan....tapi zaman sekarang org tua kena hormat remaja..itulah remaja skrg naik kaduk....xmau dgr nasihat org tua.. Depa rasa belajar tinggi...pada yg dah terkena telur panggang aljuburi..dan nasi kangkang rabak...kamu adalah siswa siswi yg tidak ada maruah. Rugi aku byr incometax pd kerajaan semata2 tanggung biawak hidup seperti lu org. Jgn sampai aku xhalalkan dunia dan akhirat..aku waras lagi.

Khatib Koyan said...

Lesbian ka apa ?

Anonymous said...

Dia tu budak-budak lagi, baru celik mata. Jangan marah budak-budak...

Anonymous said...

Salah sunggoh laaa, mak bapak hang beranak mai kat hang ke dunia ni!!! Kalau tau macam ni, kecik2 dulu pak hang patot mau picit hidong bagi mampoih buang! Kecik kecik tak mau mampoih, bila besaq menyusahkan orang!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI