TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, August 21, 2020

PRU 15 - UMNO BOLEH MENANG?

UMNO boleh menang PRU15? ....boleh. UMNO boleh menang PRU 15 nanti kalau:

Kalau mana-mana pemimpin yang sudah kalah ataupun lengit semasa PRU14 yang lepas, duduk diam-diam. Tak perlu lagi untuk tonjolkan diri. Mereka yang sudah kalah ini sepatutnya pada ketika ini membentuk, melatih dan bantu menonjolkan muka baru yang bakal bertanding.

Pemimpin yang sudah kalah ini patut sedar, walaupun mereka ada jawatan dalam UMNO, mereka kena ingat bahawa ketika pilihanraya, yang memilih bukan semuanya orang UMNO. 

Maka untuk berhadapan dengan PRU15 nanti, UMNO patutnya sudah bersedia untuk menampilkan muka-muka baru dan sepatutnya pada ketika ini telah ada bayang-bayang kepada pengundi bahawa inilah bakal calon BN untuk PRU15 nanti.

Kepada pemimpin yang telah kalah, terimalah hakikat bahawa masa kamu telah berlalu. Sesetengah dari kamu bukannya tidak baik sewaktu memegang jawatan dulu, tetapi mungkin kalah kerana gagal menangani persepsi.

Orang Melayu ni unik. Tak suka mereka tak tunjuk depan-depan. Oleh sebab undi itu sulit dan rahsia, maka walaupun ketika kamu bekas-bekas pemimpin datang dilayan oleh mereka, tetapi mereka zahirkan tak suka mereka itu pada kertas undi.

Oleh itu, parti UMNO tak perlulah nak bagi lagi peluang kepada yang dah kalah itu. Tak kiralah samada mereka tu berjawatan dalam peringkat UMNO Bahagian, Negeri mahupun Pusat. 

14 comments:

Anonymous said...

Dulu masa dlm PH, PBBM menang 13 kerusi ajer dari 56 kerusi yg dia bertanding…mereka tak dapat sokongan org melayu..
Sekarang PBBM, masuk MN untuk membolehkan dia menang lebih byk kerusi dengan sokongan org melayu dlm BN/UMNO dan MN…
Ini semua agenda madey…untuk gunakan org melayu dlm BN/UMNO/MN beri kemenangan kepada PBBM…..percayalah, bila PBBM menang lebih byk kerusi dan PM adalah dari PBBM, maka lepas tu mereka akan menarik masuk lebih ramai MP Umno kedalam PBBM…
Masa tu PBBM akan jadi parti yg dominan dan akan mengambil alih UMNO sebagai parti terbesar org melayu dari segi jumlah kerusi MP..
UMNO/BN perlu berhati hati….ini agenda madey. Harap Presiden nampak apa yang sedang berlaku.....

Anonymous said...

NGO DAH LAPUR PADA POLIS. POLIS DIAM TAK BUAT APA APA..!!

TANGKAP DAN DAKWA TUN LIM GUAN ENG TOMMY TOMAS SEGERA

Pertubuhan Gerakan Pembela Ummah (UMMAH), Majlis Perundingan Melayu (MPM) dan NGO-NGO Islam mengingatkan ahli-ahli politik berhenti mencampuri urusan politik dalam perundangan negara.

Ini termasuk amalan pendakwaan terpilih di dalam badan perundangan negara.

Pengerusi Biro Politik MPM, Shahbudin Embun berkata, sekiranya sistem perundangan negara dikawal oleh ahli birokrat.

Malah katanya, sistem perundangan negara merupakan Badan Perundangan dan Sistem Kehakiman Negara yang sepatutnya bebas dari sebarang campur tangan politik (Separation Of Power). Bila Executive campuri urusan Legalslatif kesalahan dalam Perlembagaan Negara

“Tidak pernah berlaku dalam sejarah perundangan negara bahawa kuasa politik mencampuri urusan mahkamah secara terang-terangan,” ujarnya dalam sidang media khas di Wisma Majlis Perundingan Melayu di sini, petang tadi.

Beliau berkata demikian susulan pendedahan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Parlimen dan Undang-undang) Dato’ Takiyuddin Hassan pada 10 Julai lalu di Dewan Rakyat berhubung dua pemimpin Pakatan Harapan (PH)dan seorang bekas pemimpin PH dipercayai menyalahgunakan kuasa sewaktu menjadi kerajaan.

Mereka adalah bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng dan bekas Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas dikatakan terlibat dalam campur tangan kes 1 Malaysia Development Berhad (1MDB) pada tahun 2018.

Menurut Takiyuddin, terdapat beberapa pucuk surat diminitkan oleh Tun, Guan Eng dan Tommy kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya membatalkan pembekuan aset taikun hartanah, Tan Sri Lim Soon Peng yang mempunyai kaitan dengan kes berkenaan.

Berhubung perkara itu, Shahbudin dari MPM, UMMAH dan NGO-NGO Islam berhasrat menyerahkan satu memorandum khas kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Mohd Yassin pada 19 Ogos depan.

Beliau juga memohon pihak berkuasa menjalankan siasatan salahguna kuasa yang membabitkan tiga individu bekenaan tanpa rasa gentar dan pilih kasih.

Katanya turut menegaskan sekiranya berlaku salahguna kuasa tindakan pendakwaan hendaklah dilakukan dengan segera.

“Perdana Menteri pada waktu itu diberi kuasa sebagai Perdana Menteri Malaysia menggunakan kedudukannya untuk mengatasi arahan atau peruntukan undang-undang iaitu mempunyai kepentingan dalam sesuatu perkara,” kata Mohd Zai.

Justeru itu katanya, perkara ini hendaklah disiasat mengikut Sesyen 23 Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), 2009 iaitu salahguna kuasa

“Jadi kita akan serahkan kepada SPRM supaya perkara ini disiasat tanpa terpilih dan disiasat dengan telus,

nagaqq said...
This comment has been removed by a blog administrator.
RAJABANDARQ said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

KEROMAH PULANG KE GAGANG.

Istana Negara dimana bersemayamnya YDP Agong ,bakal mengadakan perjumpaan dengan Raja Raja Melayu bagi meleraikan permasaalah yang dihadapai olih Muhyiddin selaku Perdana Menteri kerajaan masakini yang dikenali sebagai Kerajaan Perikatan Nasional.

Semua tahu bahawa Kerajaan ini terbentuk dari kalangan mereka mereka atau Ahli Ahli Parlimen yang telah mengkhianati perjuangan asal parti masing masing,samaada dari PPBM,UMNO mahupun PKR ,semuanya berajenda.

Walaupun begitu seperti yang pernah perkatakan dahulu bahawa Muhyiddin jangan salah langkah tetapi nak buat macammana, nafsu kuasa mengatasi segalanya.

Sememangnya sifat manusia sebegitu, tidak pernah puas dengan apa yang dimiliki ditambah dengan bisekkan bisekkan dari manusia yang mementingkan diri mahupun terdapat watak watak yang sememangnya 'rosak akhlak' dan "rosak kiblat',maka, terjerumuslah semuanya secara berjemaah dan itulah akibatnya, 'tak nampak jalan pulang'.

Tetapi alhamdullilah Allah SWT sememangnya merancanakan yang terbaik buat bumi yang "beraja" ini dimana dikitab terdahulu telah dinyatakan bahawa "pemimpin yang dinantikan" bakal muncul dinegeri dimana ungkapkan seperti mengagungkan Yang Maha Esa, dipakaikan terhadap Raja Rajanya mahupun pemerintahnya.

Bagi mereka yang sememangnya 'berilmu" dan "yang mencari kebenaran" akan peristiwa akhirzaman pasti persoalan sudah terjawap.

Maka jangkamasa untuk peristiwa itu untuk berlaku sudah semakin hampir dan pasti terjadi dimana pada satu ketika dahulu Raja Raja Melayu mahupun YDP Agong seolah olah dilihat telah "kehilangan" kuasa kerana 'disekat' kuasanya olih PM 4 .

Alhamdullilah watak itu masih lagi bernafas dan kini menyaksikan sendiri bagaimana 'Daulah Raja Melayu' datang sendiri tanpa paksaan kepangkuan Raja Raja Melayu.

Alhamdullilah.

Kini segala permasaalah Ahli Politik yang pada satu ketika amat riak dan takbur dengan kuasa sehingga sanggup menelan segala penghinaan yang dibuat terhadap umat Melayu, Agama Islam Raja Raja Melayu dan Tanah Melayu ini, kini,mereka mendambarkan "daulat Raja Melayu' untuk meleraikan ketamakkan mereka.

Walauapapun keputusan dari Raja Raja Melayu semuanya bakal diterjemahkan, apa yang pasti Institusi YDP Agong dan Raja Raja Melayu akan terpelihara kerana "instutusi' ini akan dinaungi olih 'watak akhir zaman', inshaallah.

Cukuplah setakat ini, hanya Allah SWT Tuhan Yang Maha Esa yang menentukan pengakhirannya.

Pada Otai yg terlanjur segera kembali ke pangkal jalan

Q serra serra

Anonymous said...

Fakta Bossku dalam Bajet 2021 vs Fak'tun dalam Bajet Tun 2021

Fakta Bossku : Terima kasih kepada Pembahas Utama Datuk Seri Najib Razak yang mewakili Ahli-Ahli Parlimen BARISAN NASIONAL yang bersungguh-sungguh memperjuangkan suara hati rakyat yang benar-benar mengharapkan agar Kerajaan menimbang semula beberapa keputusan Belanjawan 2021:

1. Kebenaran Pengeluaran Akaun 1 KWSP
– Datuk Seri Najib bukan sahaja menegaskan keperluan Kerajaan mengkaji semula untuk rakyat mengeluarkan WANG MEREKA dalam Akaun 1 KWSP secara one-off dengan kadar maksimum RM10,000 bukannya beransur-ansur RM500 sebulan dan terhad kepada mereka yang hilang pekerjaan. Bahkan dibenarkan dikeluarkan oleh semua yang terkesan termasuk M40 secara pukal kerana tidak akan menjejaskan Belanjawan, malah 3 cadangan dibuat untuk menampung kekurangan dana KWSP.

2. Yuran Pengajian universiti dikurangkan dan plan data internet untuk pelajar-pelajar universiti awam dan swasta di berikan percuma.

3. Bantuan Prihatin dinaikkan daripada RM1,000 kepada RM2,000

4. Bantuan Prihatin untuk Golongan Bujang juga dinaikkan sebagaimana BR1M dulu daripada RM350 kepada RM600 dan lain lain

Tun dalam bajet 2021..

Fak'tun Atok : Mahathir persoal dari mana sumber kewangan untuk Belanjawan 2021

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan dari mana kerajaan mendapatkan wang untuk menampung perbelanjaan negara yang dibentangkan dalam Belanjawan 2021.

Beliau berkata, defisit kerajaan sahaja sudah mencecah RM85 bilion iaitu lebih besar dari bajet pembangunan sebanyak RM69 bilion.

Nampak tak perbezaan fakta yang cuba di mainkan atok kau..!! Sedangkan masa 22 bulan berkuasa negara tak ada duit, negara bangkrap kena bon samurai, bon panda bailout kedai roti The Loft dan taikun Cina dapat projek Bandar Malaysia, OPCOM dapat beratus juta dll.

Cakap siapa yang patut dinilai kewajaran dan kebenaranya dari fakta dan kedudukan kewangan negara..!? Atok cuba memainkan sentimen basi pembelit pengaruhi fikiran rakyat.

Satta King -Satta-King said...

Thanks For sharing Useful Information But i have few suggestion How to good play satta-king game
We Are the Best Fast Satta KingResult All India Best Satta King online satta king , satta king 786,sattaking Live Result Gaziyabad Faridabad Gali Desawar Satta king Live Results 2021 check today's super fast Satta King online results in Official website. Satta King, SattaKing.


Shintech said...


Bone Meal started out with an incredible objective of ensuring environmental sustainability through innovative green engineering. Our journey began as a fertilizer manufacturing company, utilizing available wastes and converting them into value-added nutrition for plants.

Unknown said...

Good post.
Link 1 
Link 2 
Link 3 
Link 4 
Link 5 
Link 6 
Link 7 
Link 8 
Link 9 
Link 10 
Link 11 
Link 12 
Link 13 
Link 14 
Link 15 
Link 16 
Link 17 
Link 18 
Link 19 
Link 20 
Link 21 
Link 22 
Link 23 
Link 24 
Link 25 
Link 26 
Link 27 
Link 28 

Anonymous said...

Myanmar devotees say about the committee members of SAMNAK SAMBODHI (YIP KUM FOOK as president) are very stupid and have no Buddhist teachings at all, because they do not know how to manage the Temple

The temple committee is waiting for donations from the devotees only, they don't know anything, the Myanmar devotees also said and were very sad when it happened like in a Buddhist temple, added that we monks lived there like cows because last time we were a monk (VEN. U NANDIYA) living there, the president YIP KUM FOOK took his donation of about RM20,000.00

Myanmar devotees said about the committees in front of our monks, looked like a kind person and they were some very good committees but behind the ghost idea, we monks were very scared but we monks came to Malaysia for training only, our monks don’t care what the committees did.

We are Malaysians and we know about YIP KUM FOOK well because this YIP KUM FOOK is a big ghost in Malaysia, this YIP KUM FOOK can do everything to get money, he is not shy and does not listen to people’s gossip, but one day he will taste what he ate

If anyone likes to know and understand about YIP KUM FOOK, please go research on GOOGLE, thank you very much

Sharing by Ong, Kuala Lumpur

Fireworks For sale said...

Very nicely written post. Your blog is very beneficial for every reader including me. Keep doing the great work so that people like me can learn some nice new things. Visit Us :

Kamuro rainbow by Vivid Pyrotechnics

Happy Voice said...

Who is most likely to win GE15?
Who is likely to win Malaysia election?
What is umno in Malaysia?
Who is the youngest prime minister of Malaysia?

Anonymous said...

Simon Low Kok Meng ialah Datuk Yip Kum Fook adik ipar dan CID, kerana membawa maklumat berita kepada keluarga datuk Yip, kena berhati-hati dengan mereka, selalu mendatangkan masalah kepada orang kepong dan Taman Desa Jaya, Kepong, sekarang ramai yang tahu tentang apa yang mereka lakukan

Semua perkara yang mereka lakukan seperti membakar Kuil Hindu (Taman Daya) dan mengeluarkan sami-sami Buddha dari Samnak Sambodhi atau kuil Buddha di Taman Desa jaya, kepong...juga MCA runtuh kerana mereka juga, mereka mendapat kuasa untuk mendapatkan wang dan untuk mereka berniaga

Cina, India, Melayu dan lain-lain perlu berhati-hati yang tinggal di Kepong, kerana golongan ini boleh melakukan sesuatu kepada semua orang. Datuk Yip Kum Fook ialah seorang peguam (YIP KUM FOOK & ASSOCIATES) No 2A & 2B, Tingkat 2, Jalan 53, Desa Jaya Kepong, 52100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan... tetapi ada orang atau kawan-kawannya berkata, Datuk Yip Kum Fook bukan peguam sebenar, kerana Datuk Yip membeli sijil dari beberapa institut undang-undang di UK sahaja

Kami berharap kini presiden Malaysia (Datuk Seri Anwar) akan menyemak Datuk Yip Kum Fook kerana banyak komen dan posting di internet, dan ramai orang mengesyaki melakukan projek haram dan kesilapan undang-undang di Malaysia

Perkongsian dan siaran oleh Encik Chong dan keluarga, Kepong

Sonar Appliances said...

This blog post was a pleasure to read. I look forward to more from you. We are Sonar Appliances a leading manufacturer and supplier of Flour Mill/Atta Chakki Machines and Cold Press Oil Machines in Delhi. With their expertise in the industry, they provide high-quality appliances for grinding flour and extracting oil using advanced technology. We are trusted for their reliable and efficient products.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI