TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, July 18, 2013

AIMAN ATHIRAH PAKAI TOPI DAP MINTAK JANGAN KUTUK ALVAVI

Alamak beb... sapa sangka rupanya Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, si Aiman Athirah ni ada rasa kesian lagi kat pasangan sial Alvin dan Vivian. Aiman ajak  kita semua jadi mukmin yang bijak dan pemaaf! Kerana kononnya ini semua adalah kerja jahat dan adu domba regim BN. Cilakak si Aiman ni... sampai bab beginipun nak kaitkan dengan BN. Bagaimana pulak dengan kisahnya si anak Nuar Berahim yang boleh berlaga bahu di si babi Vivian tu? Kenapa tak kata ini kerja jahat dan adu domba PKR? 
    
           
Apapun kita orang paham, lebih-lebih lagi bila si Aiman ni update kenyataannya di FB dengan memakai topi DAP.

RESPON TERHADAP ISU PASANGAN KEKASIH HINA ISLAM

1. Ia adalah satu jenaka yg agak biadab terhadap ummat Islam dan Islam itu sendiri. Tidak wajar dilakukan dan pasangan ini wajib meminta maaf secara terbuka kepada seluruh ummat Islam. Merekaperlu disedarkan bahawa ianya melanggar sensitiviti agama dan mereka wajar dibimbing agar faham dan tidak berterusan melakukan kesilapan ini.

2. Walau bagamanapun...dlm bersempena bulan Ramadhan Al Mubarak yang sinonim sebagai bulan kasih sayang,bulan kemaafan dan keampunan, adalah wajar kita menangani dan mendepani isu-isu seumpama ini dengan jujur, hikmah dalam berdakwah hatta bersifat pemaaf. Jgn bakar kemarahan kita dan menidakkan kemaafan walaupun yg mlakukn kesalahan adalah daripada mereka yang bukan beragama Islam. Seerah perjuangn Nabi SAW banyak menunjukkan suri teladan tika berhadapan situasi seperti ini. Ia perlu dihadapi secara dakwah, bukannya hukuman kejian kutukan dan celaan. Biasalah mereka tidak atau kurang faham. Maka tugas kita dakwahlah sehingga mereka faham dan berubah.

3. Adalah tidak wajar bila ada pihak yg dilihat sengaja menghangatkan isu ini dan menaikkan kemarahan ummat Islam secara tidak bertanggungjawab. Terus mengapi-apikan semangat permusuhan dan ketegangan agama dan kaum hanya kerana tindakan seorg dua orang bukan Islam yg tidak sensitif dan kurang bijak adalah satu tindakn tidak bertanggungjawab dan merendahkan diri kita sendiri sebagai orang mukmin yang bijak dan pemaaf. Hatta merendahkan kemuliaan bulan kemaafan dan keampunan ini.

4. Jangan lepaskn peluang kita berdakwah terhadap orang bukan Islam hanya kerana kesombongan kita atas keIslaman kita lantas semudahnya memandang orang lain sebagai rendah. Islam bukan agama yg sombong. Islam itu rahmat kpd sekalian alam.

5. Justeru, semua pihak harus menghentikan polemik kebencian ini. Pasangan yang bersalah juga wajib segera sedar insaf dan memohon maaf.

6. Saya juga secara jelas melihat betapa isu ini telah diambil kesempatan oleh pihak-pihak tertentu sebagai satu cara untuk menang dlm PRK N01 Kuala Besut. Menakut-nakutkan ummat Islam dengan kemenangan PAS dan Pakatan Rakyat. Seterusnya menjadikan sbg faktor utama melegitimasikn pindaan terhadap Akta Multimedia yang hakikatnya bertujuan menyekat kebebasan rakyat daripada mendapat maklumat daripada sumber lain selain daripada media milik proksi umno bn.

7. Ia adalah suatu tindakan yang sangat berniat jahat dan dilakukan secara terancang fasa demi fasa. Rakyat mesti menolak propaganda n modus operandi yang jahat ini dgn berhenti daripada menjadi mangsa adu domba dan fitnah jahat regim diktator BN. Enough is enough to BN!

Aiman Athirah Al Jundi
Ketua Penerangan
Dewan Muslimat PAS Pusat


16 comments:

Anonymous said...

Sebagai menghormati bulan Ramadhan, ana tak jadi nak keluarkan kata-kata maki kepada beliau yang taraf MUNAFIQ meletak kepentingan politik melebihi kesucian agama Islam. Islam menuntut umat nya memerangi mereka yang menentang & menghina Islam.

Anonymous said...

aku hanya akan maafkan kalau mereka diberi hidayah untuk mengucap dan bertaubat.

AkuKecewaDgnPAS said...

Ya Allah ya Kareemm.. apa dh jadi dgn betina ni.. baik kau mengucap wahai Aiman!!! cina Kafir ni terang2 hina Islam.. kenapa kau bela mereka dan kau kaitkan ini kerja UMNO? Ya Allah Ya Tuhanku jiak tidak berdosa utk aku ludah dan tampar muka betina ini sudah pasti aku akan buat krn bencinya kau pd MUNAFIK PAS ini!!

Semoga kau akan dpt balasan wahai Aiman.. ijtihad kau sgt berat dan menuju kufur!!! Islam xajar kompromi mcm tu pd Kafir.. tp kau bermusuh dgn UMNO berlebih2.. kau akan dpt balasan Allah wahai Aiman!!

Anonymous said...

Si betina parti Islam ini pentingkan menang pilihan rayakah - bukan nak pertahan Islam/umatnya, apalagi dari penyerangan RAKUS dari si CINABIAWAK-GILA-PORNOSEKS ini?

Apalagi bila anak-anak muda BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain, yang Islam/bukan Islam akan DIKRISTIANKAN (makin berlelusa di pendalaman Sabah dan Sarawak) sertadirekrut jadi PENGGANAS (lihat kaum Sulu Islam dari Mindanao yang dihasut menyerang Sabah)/SAMSENG/GENG KONGSI GELAP/PENAGIH ALKOHOL (termasuk tuak di rumah panjang)-DADAH-STEROID-JUDICYBER/SIGILA SEKS TERMASUK GILA SEKS PORNOGRAFI-PELACURAN-HOMOSEKSUAL (termasuk PONDAN)! Apakah semua ini akan dipertahankan juga si betina ini?

MAKCIK Tempurung – Pertahan Islam dan umatnya, UMNO/PM/Raja-Raja Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

(PERHATIAN TERBARU: ada PENYAMUN penakut disyaki dari PENGGANAS/SAMSENG DAP/PKR/Red beans militia durjana yang sekarang meniru gelaran saya sebagai “Pakcik/MAKCIK Tempurung/Temporung” untuk mengelirukan pembaca – mereka juga telah menyamar dengan identiti dan tulisan saya kononnya saya benci dan nak menggulingkan PM kita, dan juga saya seolah bersikap lucah, dan saya telah repot terus ke KDN dan Wanita UMNO!)

Anonymous said...

Siapakah dulu yang MEMBUKA JALAN kepada orang kafir MASUK CAMPUR dalam hal-hal Islam? BACA sepotong dua ayat suci Al-Quran, TAFSIRKAN ayat Allah, MEMETIK peristiwa-peristiwa Islam dan berbagai lagi. Sekarang JALAN yang DIBERI sudah digunakan SEPENUHNYA untuk kepentingan kafirun.

Adakah kita nampak kafirun ini berjaya DITARBIYAHKAN ke Islam? Jawapnya TIDAK!! Malah yang jelas kafirun semakin BERANI menggunakan kesempatan yang DIBERI untuk kepentingan AGENDA mereka, MEMPERSENDAKAN Islam, MENGHINA Allah dan Rasulullah.......kerana mereka merasa TIDAK PERLU ada hormat kpd Islam sebab walaupun kafirun ini TIDAK ada PENGETAHUAN dan PENGERTIAN sebenar mengenai Islam........dan walau dgn hati yg TIDAK IKHLAS pun mereka masih boleh dgn SEWENANG-WENANGNYA mengguna ayat Allah utk kepentingan mereka......malah disambut pula dgn begitu hebat oleh muslimin dan muslimat Islam. Jadi perlu apa mereka hormatkan Islam kalau boleh DIPERMAINKAN dgn sewenang-wenangnya?? Apa lagi yg perlu DISEGANKAN sebab org Islam sendirI menyokong dan MEMBUKA JALAN.

Alhamdulillah........tahniah kepada mereka yang bertanggungjawab. Semoga Allah "merahmati" kalian dengan benih yg kalian tanam sudah mula membuahkan HASIL.

Al Maidah - Ayat 57:
“Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi pemimpin bagimu, orang-orang yang membuat agamamu jadi buah ejekan dan permainan, (yaitu) di antara orang-orang yang telah diberi Kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman.”

Al-Maidah - Ayat 82:
"Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik".

An Nisa - Ayat 139:
“Kabarkanlah kepada orang-orang munafik bahwa mereka akan mendapat siksaan yang pedih (yaitu) orang-orang yang mengambil orang-orang kafir menjadi teman-teman penolong dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Apakah mereka MENCARI KEKUATAN di sisi orang kafir itu? Maka sesungguhnya SEMUA KEKUATAN KEPUNYAAN Allah."

Sudah terang lagi bersuluh firman Allah dlm Al-Quran tapi kalau hati sudah GELAP TERTUTUP, TERHIJAB pasti tak akan dapat menerima hakikat sebenar.

Fikirkanlah dari mana BERMULANYA dan dari mana PUNCANYA perkara penghinaan Islam ini berlaku dgn begitu buruk sekali. Bagaimana JALAN DIBUKA kpd kafirun.....cakap pun tak guna......umpama menepuk air di dulang, terpercik ke muka sendiri.

Tidakkah kita umat Islam berasa malu dan tercabar dgn penghinaan demi penghinaan? Bukankah menjadi tanggungjawab kita utk mempertahankan KESUCIAN AGAMA ALLAH dan RASUL-NYA? Juga bukankah menjadi tanggungjawab kita menjaga supaya ayat Allah, hadis Rasulullah tidak dipergunakan oleh kafirun?

Allah jualah yang maha mengetahui dan Allah jualah yang maha adil memberi balasan.....wallahualam.

Anonymous said...

kesian mak bapak dia yg jadikn dia kedunia ni.MULUT ATAS BAWAH SAMA JA BESOR!

Anonymous said...

ini puak kafir (bukan penganut buddhist/kristian/jew)hidup mereka hanyalah duit..

nyata sekali nak glamer dgn muka buruk Muslimah PAS (bukan semua, sorang tu) kali ini mmg mahu jadi jaguh menggadai prinsip dgn bersekongkol dgn musuh nyata..

ini bakal menggalakkan orang menjadi BABI..kerana kafir boleh hina islam..Melayu tak semayang itu kafir..(fatwa Nik ajis)

Anonymous said...

Tengah berdakwah la tu !

Anonymous said...

Sentiasa bersangka baik dan selalu ingin memaafkan puak cinabeng menyebabkan umat Islam dan Melayu terus dipandang hina. Kalau si muslimut ni kena rogol dan rodok dek cinabeng, agaknya adakah keluarganya akan memaafkan cinabeng tersebut.

Inilah hasil tarbiyah tahaluf siyasi PAS sehingga tak sedar diperdayakan oleh bangsat-bangsat DAP.

Kerajaan tak nak bertindak biar pejuang Melayu-Islam yang bertindak!

Anonymous said...

Kalau nak maaf pun kena pada tempatnya. Bukan semua hal dipukul sama rata je/ Semua maafkan, maafkan, maafkan aje.

Kalau dah Islam dicaci dihina dan diletakkan sama taraf dengan najis mughalazah pun masih nak dimaafkan juga ke? Apa Islam ni dah tak ada maruah ke? Tak ada daulat ke?

Dalam Islam pun ada masa Allah perintahkan perangi golongan yang melampaui batas. Bukan suruh maaf dan maaf dan maaf dan maaf semata je,

Anonymous said...

sial punya pompuan. Agama dah di pijak2 pun masih nk pertahan jugak. Otak letak kat kepala lutut pompuan nih

Anonymous said...

Manusia beginilah yang menyebakan puak pendatang makin biadap dan manusia yang tiada pendirian atau bacul inilah yang dulu membenarkan penjajah manjajah tok nenek moyang kita.. belum dalam keadaan dimana nyawa boleh melayang di ancam sudah berlembut dan mengadai maruah ugama..maaf boleh maaf tapi kalau dan lebih manusia mana boleh memaafkan kecuali rasullah Muhamand...nabi nabi lain lagi meminta kepada allah untuk hancurkan manusia yang zalim dajal tiada akal..bacul, dayus ..seperti kaum Sodom, nabi nuh..so aku memohon kepada allah yaallah engkau hapuskanlah manusia munafiq dan menlacurkan ugama mu demi politik..amin...

Anonymous said...

Cis jangan jadi dayus, hendak membela orang yang sudah menghina Islam. Buanglah title melayu/Islam supaya dapat bersama dengan mereka. Nama Islam tetapi tidak sayangkan Islam. Dah dihina tetapi masih hendak bersekongkol dengan mereka.

Anonymous said...

Bodoh betul betina tu. kalau aku jumpe mmg aku baling dengan telur busuk. otak letak kat kepala lutut. Sesuai dgn nama dia Aiman sb semuanye " aiman tak kisah" walaupun agama islam d hina sampai begitu hina sekali.

QalamQabut said...

Pasal jadi baghal DAP le tu sampai sanggup bela pelakon lucah bangsa Cina yang memperlekehkan ibadat puasa ummat Islam. Bukan dia tak tau Alvavi dua ekor tu siapa. Dema ni pengamal seks bebas anjuran PKR.

Masa tayang body disebalik bendera BN dulu kita tak marah sangat. Sebab tu dema berani nak buat lagi, nak cabar kita, memang nak perlekehkan agama Islam secara sengaja. Mintak ampun pun tak ikhlas, dan kalau tak disumbat dalam penjara mungkin akan keluar isu baru. Tengok dan fahamlah tweet2 dema.

Tapi malangnya baghal2 PAS ni dah tak mampu nak berfikir, dah kena cucuk muncung macam babi jugak.

Sedih sungguh aku tengok PAS seolah2 jadi HAMBA kepada DAP dan PKR.


Anonymous said...

bangsat pas sial

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI