TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, August 18, 2012

POK NIK SERONOK, KELANTAN SESAK


Seronok Pok Nik melihat jalanraya Kelantan sesak ketika musim perayaan. Ya lah...bukan selalu nak tengok Kelantan sesak, cuma ketika perayaan sahaja.

Kasihan, begitulah wajah Kelantan. Warganya bijak-bijak, kuat kerja, tapi di Kelantan tiada peluang. Terpaksalah merempat kat negeri orang. Nasib baik mereka masih lagi ada ingatan nak balik Kelantan, kalau tak menjelang raya ni, sunyi sepi.


Apakah selama 22 tahun jadi MB, Pok Nik tak pernah terfikir untuk menyediakan pekerjaan yang secukupnya untuk anak-anak Kelantan agar Kelantan sentiasa meriah sepanjang tahun. Sampai bila Kelantan hanya meriah pada hari-hari perayaan sahaja?


4 comments:

Anonymous said...

Apa guna zuhud kalau rakyat miskin

Quantum Metal Consultant said...

kurang tepat untuk menyatakan kelantan hanya sesak Dan meriah dimusim perayaan, rakyat kelantan puratanya sentiasa meriah Dan ceria cuma kurang berpuashati dalam is prasarana spt Jalan, air Dan bekAlan letrik Yang selalu terganggu.

Masih Ramai rakyat kelantan Yang enggan keluar dark kelantan untuk mencari pekerjaan di luar kelantan atas faktor keluarga

Pusat wajar menyalur pembangunan pesat ke at as kelantan sekaligus memberi peluang kepada rakyat kelantan keluar dari minda tertutup Dan fanatik Yang tidak Kena tempat.

Nik aziz akan dilihat 'nobody' Dan 'outdated jika kelantan membangun pesat

Anonymous said...

Yang lebuh raya utara selatan tuh duk selalu jem setiap kali raya tuh plak aperhal ?

Takkan di negeri masing2 sebelah sana pun tarak peluang kot ?

Udah2 lah pakai modal tuh .. dah tak relevan daah dalam dunia global nih ... orang sekarang dah pandai menilai daah ..

Anonymous said...

Alah, moral of the story kalau tempat kita maju, makmur banyak keja rasanya dok payoh gi merantau..ni nak keja salesgirl kat hypermarket pung kena gi selangor atau tempat lain sama gak kalu nak keja kilang kena gi merantau jauh..rasanye jiran nganu dan pahang pung tak lagu tu..actually we all love Kelantan tapi ada tapinya..alah kalau ceta pung demo dok fahe..

ARTIKEL HANGAT BULAN INI