TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, December 7, 2013

PEMANDU SINGAPURA KURANG AJAR


Ekoran dari berita yang disiarkan oleh Utusan Malaysia mengenai 3 buah Lamborghini yang dinaiki oleh warga Singapura terbakar di lebuhraya Utara-Selatan (sini), ramai yang rakyat Malaysia yang telah menyuarakan rasa tak puas hati dan marah dengan sikap pemandu dari Singapura ketika berada di jalanraya Malaysia.

Keadaan jalanraya di Malaysia yang baik telah dijadikan sebagai medan oleh warga Singapura untuk menguji kereta-kereta mahal mereka kerana mereka tidak berpeluang melakukannya di Singapura.

Sudah sampai masanya kerajaan Malaysia bertegas terhadap kereta-kereta dari Singapura ini dan sudah sepatutnya setiap kereta Singapura yang memasuki Malaysia dikenakan levi dan kadar bayaran tol juga perlulah pada satu kadar yang lebih tinggi dari kenderaan Malaysia. Selain dari itu, mungkin juga perlu dihadkan jumlah kemasukan kenderaan dari Singapura ini agar tidak menyesakkan jalanraya Malaysia.

Antara warga Malaysia yang marah dengan sikap pemandu dari Singapura ialah seorang pembaca dari Kluang yang menghantar emel kepada penulis sebagaimana di bawah ini;

Saya biasa menggunakan laluan Kluang-Mersing, Kluang-Kota Tinggi dan Kluang -Paloh-Yong Peng.
Kepada Polis Diraja Malaysia, sila buat tindakan segera kepada kelab2 kereta mewah dari singapura yg sering menggunakan laluan diatas pada hari ahad pagi (6am-11am) untuk berlumba sesame sendiri menggunakan jalan raya negeri Johor.

Jika anda rajin menunggu di jalan2 diatas diwaktu yg.disebut tadi, anda pasti akan terserempak kelab2 kereta ferrari, porshe dll dari Singapore secara kurang ajar bermaharaja lela memotong sesame sendiri secara merbahaya dan secara tak langsung menghina undang2 jalanraya kita.

Dah lah mereka tak pernah hormat kita, mengintip rahsia Negara dll, kini menggunakan jalan raya kita untuk memuaskan nafsu berlumba mereka.

Semoga pihak Polis dan kerajaan Malaysia bertindak tegas dalam isu ini.

gen2felda

Bila pembaca ini mengatakan bahawa kejadian di atas adalah "sering", ia seolah-olah tiada pemantauan dan penguatkuasaan dari pihak berkuasa Malaysia. Sekiranya benar tiada ketegasan dari pihak berkuasa Malaysia, maka sampai bila sikap kurang ajar pemandu dari Singapura ini dapat dihentikan?


13 comments:

Anonymous said...

jika polis Johor tahu bab ni, dan tiada tindakan diambil, maka adakah kerana kereta polis kita tak mampu mengejar mereka atau belum ada keberanian trafik johor untuk buat operasi khas untuk mencegah kumpulan lalat hijau singapork yg.berlagak sombong dan angkuh dengan sikap kurang ajar memandu kereta mewah menjadikan jalanraya johor litar backyard mereka?

adakah polis hanya akan bertindak jika ada nyawa rakyat kita yg.dirempuh kumpulan manusia bongkak itu?

wira eroback special edition-kluang

Anonymous said...

Tan Sri KPN & Dato' KP Johor tolong perihatin. Kalau kita baca komen dan kutukan warga Singapura tentang PDRM kita, pasti menyirap darah dibuatnya. Macam gelaran diberi kepada anggota Polis kita. Fikir-fikirkanlah

kluangman said...

Zahid dan polis hanya berani dng kucing kurap.

Anonymous said...

Sabarlah Insya Allah Menteri KDN bukan Menteri Amaran, skrg usaha jenayah utama di fokus termasuk Kongsi2 Gelap underground DAP CinaBeng yg sgt banyak..juga PARIAH.. rasanya undang2 jalan raya bukan shj bermasalah pd rakyat SGpork tp juga kpd rakyat Malaysia.. terutama warga KL/Selangor/Johor yg SAMSENG memandu bila tiba di sebelah UTara. Contoh di Kedah, org Kedah biasa memandu biasa dan santai. Bila datang musim Cuti sekolah puak2 Elit KL/Selangor/JB masuk Utara mula buat mcm bapak dirong punya Higway..xhormat pengguna tempatan.. memandu zigzag.. himpit belakang asal pantang lambat sikit memotong.. mostly keta plet KL dan Johor.. KURANG AJAR!! Tkde Sabar.. kt cermin belakang bukan main tampal sticker berkaitan ISLAM.. tp akhlak mcm hampeh.. mcm kapir jgk!!

So xpyh nk fokus pd pemdu SGPork semata2 Pemandu KL pun sudah cukup banyak KURANG AJAR.. yelah Melayu Elitus yg skrg mampu pakai keta Alpat, Pegoat, Auta.. mulalah pandang keta Proton Saga mcm semut.. tp awas jgn terlalu KURANG AJAR.. nnt akhirnya memakan diri..

Anonymous said...

Alah klu keta polis msia tak boleh kejar pun tunggu je la ferari n lamborghini spore ni kat ciq tambak johor n link kedua, mana diorg nk lari? takkan nak dok msia habis tu x nak blk spork?....kan dh ada kamera aes bagai?

Anonymous said...

Aik marah ke tegur singpork punya pemandu....tegur orang KL, Selangor n Johor pulak memandu...tak kira sapa memandu bai...kalau teruk memang hampeh.

Moral of the story yang teruk memandu dah rentung 3 biji labo...itu sampah pi hantar balik masuk singpork.

Tak kira sapa lah kalau memandu hancur ..duduk kedah pun boleh masuk bendang jugak.

Anonymous said...

kalau kereta singapura tentu berusia kurang 10 tahun!bermakna kereta berusia kurang 12 tahun juga penyumbang jumlan kemalangan dimalaysia, adalah tidak adil jika kereta berusia lebih 12 tahun dikatakan penyebab banyak kemalangan jalanraya dimalaysia.

Anonymous said...

December 8, 2013 at 6:36 AM, yang komen ko ni boleh antar terus pada Prof MIROS yang buat cadangan merepek tu..

Anonymous said...

KENAKAN MEREKA DENDA 10 KALI GANDA.
MEREKA MEMANG BIADAP DI JALAN MALAYSIA.
THEY ARE ALL IDIOTS AND VERY MORONIC IN CHARACTER.
BUANG SAMPAH MERATA MERATA.
DIRTY AND SKUNKS SINAPOREANS.

Anonymous said...

Lamboguni 3 biji terbakar tanpa sebab sekali gus, hangpa buat senyap je. Siap kagum lagi. Tapi kalau kena kat proton, amboi!x3 Bukan main hangpa bisin ye?

Anonymous said...

Cina singapork ni memang kurang hajar.....kutuk Msia berbakul2....klu teruk sgt Msia ni...yg sibuk2 nk masuk Msia nak melancong & buat berbagai2 aktiviti lain...sape suruh datang....berambus la...duduk dlm negeri kau yg kelasss sgt tu...nak menguit pun dah xde ruang...

Anonymous said...

Ala rilex lah bro.....cube tgk kt kaw nusajaya....abis dah rumah2 org2 singpoh beli....danga bay....pun abis daaa....siap dlm iklan tv singapoh.....iklan jual rumah siap cakap...wlcome tu repablik nusajaya......

Xyah lah kita nak bising2 pasal kete tu....sedang byk tanah dan rumah2 di johor jd aset org singapoh.....lg 15 thn....nusa jaya tu nanti hilang lah kedengaran azan disitu...sbb singapoh dah amik alih smua

Fikir2kan lah

Anonymous said...

Saman & Penjara selama mungkin..Contohi Indon dalam menghukum Babi yg menghina Bendera Negara Indonesia.

Setia pnegara ada UNDANG2..Rakyat Asing WAJIB menghormati UNDANG2..
Hukum tanpa rasa takkut.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI