TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Sunday, July 3, 2011

BERSIH KIRA PAKAI BIJI GETAH

KUALA LUMPUR, July 3 — Backed into a corner, the now-outlawed Bersih 2.0 coalition is now appealing to the government’s business sense by likening its July 9 rally to a carnival-like event which could generate RM6 million for the city's economy. According to the group’s projections, the estimated 100,000-strong crowd expected to throng the city on July 9 would spend at least RM6 million on that day alone — RM2 million each for transportation, food and shopping. The bulk of the transportation earnings, it said, would be channelled to public transport operators like Keretapi Tanah Melayu (KTM), Transit KL, coach companies and taxi drivers. (from TMI)
Kalkulator AMBIGA
 Itu kira-kira orang bodoh. Dunia dah kira pakai komputer, Jawatankuasa BERSIH masih kira pakai biji getah. Siapa nak percaya dengan kira-kira tu. Bersih 2007 dulu dah menunjukkan betapa banyaknya kerugian yang dialami. Dah pergi tanya ke belum dengan peniaga-peniaga atau dengan pemandu teksi? Kalau menguntungkan mereka, takkan mereka berpusu-pusu buat laporan polis membantah. 

Kepada jawatankuasa BERSIH, kalau dah bodoh, kalau dah bahlol, kalau dah bingai, tak payah la cakap apa lagi. Kerajaan TAK PERNAH TOLAK tuntutan BERSIH. Tapi buatlah cara perundingan macam orang terpelajar, macam orang terhormat, macam orang bertamadun. Kerajaan cuma halang perhimpunan HARAM!!! Benda simple macam tu pun tak paham. Masuk balik Darjah 1, belajar paham Bahasa, belajar mengira semula.

Yang beramai-ramai nak berarak pegi Istana Negara tu, ko ingat Agong tu ape? Ikut suka kau aje. Mana hormat kau pada Agong? Nak hantar surat sekeping macam nak hantar orang mati ke kubur. Hantar orang mati ke kubur pun tak sekecoh dan seramai itu. Bodoh, bangang, bahlol!!!


7 comments:

HHalem said...

Lama tak main biji getah.

Rasa-rasa nak gi masuk hutan getah la pulak.

enalrahim said...

HH,
Hebatnya BN memerintah, sampai anak kita bukan kata main biji getah, kenal biji getah pun tidak.

Mata Pedang said...

Sdr enalrahim...
ape ke bodo nye ko nie...takkan lah hal nak kenalkan biji getah pada anak ko, Kerajaan punya tanggungjawab ?
Ko la sebagai Bapak die yg ajor !! Atau...mmg ko nie pun kurang diajar tak? Bapak korek anak intip....hi hi

Anonymous said...

Nampaknya sdr enalrahim yg tak berapa cerdik.Takkan kerajaan yg nak bawak bijik getah tunjuk kat anak2 dia.Mai kampong aku,aku tunjuk bijik getah kat anak kau.apa punya bangang bapak mcm ni

enalrahim said...

Mata Pedang & Anon,
Belajar faham bahasa, bukan nak mintak kerajaan tunjukkan biji getah, tapi nak menunjukkan betapa hebatnya pembangunan yang telah dibawa oleh BN, betapa jauhnya pemikiran pemimpin-pemimpin BN. Inisiatif BN lah menukar berapa banyak kebun getah kepada kelapa sawit hingga memungkinkan pekebun kecil hidup mewah. Yang masih dengan getah, baru sekaranglah nak merasa getah mahal.

HHalem said...

Ramai yg tak berapa cerodek.

Bahasa dalam-dalam dan maksud tinggi-tinggi depa kurang paham.

Anonymous said...

Kalau boleh buat duit, kenapa tak buat di kedah, selangor dan pulau pinang, kelantan

Bodohlah mereka ni...mana ada org berniaga masa demo 1998 dan Demo Bersih 2007...

Semua org takut...sebab mereka ni semua macam kera, monyet dan lembu..nanti semua di balun free..

ARTIKEL HANGAT BULAN INI