TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Wednesday, June 26, 2013

BILA CINA DAP BERKIBLATKAN SINGAPURA

          
Teo Nie Ching ni ialah ahli parlimen DAP bagi kawasan Kulai. Ini adalah jenis Cina Tongkang yang sentiasa ingat segalanya baik di Singapura. Kalau di Malaysia, serba serbinya tak baik, sebab kerajaannya diperintah oleh BN.

Isu harga topeng muka ketika jerubu ni juga nak dipolitikkan kerana nak salahkan kerajaan BN. Yang dia buta ialah sekotak topeng N95 tu mengandungi 20 pasang topeng. Maknanya paling mahalpun, kat Malaysia ni harga sepasang topeng muka N95 tu ialah RM9.00.

Tapi kerana di Malaysia ni BN yang perintah, harga RM9.00 tu bagi Cina DAP adalah terlalu mahal kalau nak dibandingkan dengan rungutan rakyat Singapura yang terpaksa membeli sepasang topeng muka N95 dengan harga SD10.00 yang kalau ditukarkan dengan nilai RM ianya hampir mencecah RM25.00 sepasang!
   
             
Kepada Cina Tongkang DAP, kalau dah merasa segala-galanya baik di Singapura tu, eloklah pindah ke sana dan mohon jadi warganegara sana. 

Kerajaan Singapura memberi topeng percuma kepada 200,000 keluarga miskin (ramai lagi yang papa kat Singapura ya) di Singapura, Cina DAP nampak dan sebut, tetapi entah berapa ribu bebudak sekolah yang dibekalkan dengan topeng muka percuma, langsung Cina DAP ni tak nampak! Itu belum kira topeng-topeng muka yang diedarkan secara percuma di tempat-tempat awam.

Cuma aku harap agar Cina DAP ni sedar bahawa bila berlaku permintaan yang tinggi terhadap sesuatu barangan, yang menjadi lintah darat ialah golongan peniaga yang setongkang dengan DAP juga. Jangan salahkan kerajaan!


7 comments:

Anonymous said...

Sudahlah baghal..babi la pula.if everything in singapore is better, pls find the nearest exit!!!

Unknown said...

Sebenarnya saya setuju dengan Teo Nie Ching, apa yang dilakukan oleh kerajaan Singapura adalah baik.

Memandangkan saya sudah bersetuju dengannya, saya nak dia pula bersetuju dengan saya agar sekolah jenis kebangsaan ditutup sepenuhnya seperti yang telah dilakukan oleh Lee Kuan Yew di Singapura.

Amacam? Setuju?

Anonymous said...

Nyonya DAPig tu patut kene bungkus campak ke Singapore je. Lepas tu tarik balik kerakyatan dia, biar dia jadi wakil rakyat PAP kat Singapore pulak. Dah duduk Malaysia yang murah ni banyak cekadak lagi...

Yang jual mahal tu bukan penjual yang sebangsa dengan dia jugak ke?? BABIIII...!!!!!!!!

Anonymous said...

Cina DAP BABI!!

Pembohong Besar!!

Aku orang Singapura. Di sini Peniaga Cina Babi pon naikkan harga tinggi N95!!

Anonymous said...

kepada yb teo na seng! peniaga yg menjual topeng adalah golongan bermata sepet mcm yb jugak! so tak payah la tunjuk keperihatinan yb kt sini! apa pon yb...kami sudah amalkan buy chinese last!

Anonymous said...

KAWAN SETUJU SESANGAT BAHAWA YANG MENJADI LINTAH DARAT IALAH PENIAGA CINA. KELMARIN AKU BELI TOPENG 5 LAPIS N95 HARGANYA CUMA RM6.. ITUPUN SETELAH KERAJAAN TETAPKAN HARGA MAKSIMUM UNTUK TOPENG N95....TAPI HARI SEBELUM TU AKU TANYA NGAN SORANG ANAK CINA NI YG PAKAI N95 (MASA TU AKU TANYA DIA MANA BELI SEBAB KEBANYAKAN KEDAI DAH ABIS STOK)....NAK TAU BERAPA HARGA DIA BELI...RM12 DI TAIPAN USJ..... KEDAI CINA BEB. SO KORANG NENGOKLAH BERAPA HARGA DIA ORANG MARKUP..... KALAU TAK SALAH HARGA TOPENG NI DI WAKTU AMAN DALAM RM2.50 JER ATAU RM3.00. KOK YER PUN NAK NAIK BIARLAH SEKALI GANDA MCM YG GOMEN TETAPKAN...NI NAK SAMPAI RM12.00 MEMANG CELAKALAH LINTAH DARAT MACAM NI.

Anonymous said...

Taktik keturunan pendatang tanpa jemputun di Parlimen untuk 5 tahun akan datang adalah "trawling" trolling", campak kail untuk tangkap ikan, bila kena, main main , dan campak lagi.
Jawapan kapada Soalan Ah Beng akan ikuti dengan soalan demi soalan.
Lacking sobriety absent sanity.Disorderly conduct dan perangai makhluk rimba, dan Najib 1M cuba lakonan Westminster !
AH Seng Cinasian
Ah Seng Super kiasu
Ah Seng Keturunan tetamu asing.
Ah Seng quarellsome politician.
Ah Seng sengaja cari pasal
Ah Seng memang mencari issue.
Makanan kesukaan: kacang merah ber kuah cuka,cicah cuka hitam.
Ahli parti parti keturunan Cadre sistem PAP.
Tak sedar diri punya cinaseng kiasu.
Idola utama ketua pengarang Akhbar the STAR MCA Wong Talam 2 alam .
Pengamal kilang rasis , kilang2 rasis itu BAPAK SEKOLAH CINA yang taja.
Ah Beng Penang Bahasa Malaysia fail!Teo ni ,Bahasa malaysia fail fail fail....
Naik klass ekonomi pesawat MAS pada 2008 sekali aje , nak dapat publisity murahan.2013 pakai Mercedes,kalau islam di gelar munafik,tapi dia kafiir,memang tak bolih dekat dengan dia langsung.(OSTAD Asri cakap)
Pencetus dasar CATokong.
Nak buat 6 billion punya untung sibuk kutip tol.
EXCELL Ambassador,papan kekunci rosak.
arjuna waspada
changkat lobak

ARTIKEL HANGAT BULAN INI