TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, June 18, 2013

DAP KULAI HANYA LAYAK UNTUK CHINABENG TONGKANG

     
Cuba korang tengok screenshot FB DAP Kulai Johor di bawah ini. Apa maklumat atau berita yang dapat diharapkan oleh bukan Cina dan juga sesetengah Cina yang tak faham? Apakah DAP masih bermimpi bahawa setelah 56 tahun merdeka di bumi Tanah Melayu ini, mereka masih lagi serupa Cina Tongkang?

Sedarkah DAP bahawa ketika ini ada ribuan Cina yang hanya mampu bertutur sahaja bahasa Cina tanpa dapat membaca tulisan Cina? Bila DAP nak bangun dari mimpinya konon ingin menjadi parti berbilang bangsa di Malaysia? Jelaslah, DAP hanya layak untuk menjadi parti Cina Tongkang yang baru sebulan dua terdampar di bumi Tanah Melayu ini. Malangnya masih ada Melayu yang masih tak sedar, memuji DAP tinggi menggunung!
    


2 comments:

Tasek Gelugor Portal said...

slm mohon dipautkan blog Tasek Gelugor Portal... Blog tuan telah pun dipautkan...

Anonymous said...

Junk atau tongkang serupalah yg membawa "coolies" dan "sinkehs" dr negeri cina ke seluruh Asia Tenggara pd abad2 17/18.Perjalanan mengambil masa sebulan atau lebih bergantung pd musim/cuaca.Banyak yg terkorban sebab tak cukup air dan makanan.Lagipun mereka memang pengotor.

Kini keturunan coolies/sinkehs bermastautin dan jadi warganegara di negara2 yg mereka mencari nafkah termasuk Malaysia.Pd asalnya pencari nafkah tersebut tidak berniat/merancang nak terus menetap di sini.Tetapi dasar tutup pintu Dinasti Ming memaksa immigrant pencari sesuap nasi tadi terpaksa terus menetap dan beranak pinak di sini.Peristiwa2 sejarah kadang2 dasyhat.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI