TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Wednesday, June 22, 2011

BONUS KEBAJIKAN

Nampak sangat suku sakat Pok Nik ni ramai yang penakut dengan bini. Kalaupun tidak adalah dari jenis yang memang suka sembunyi-sembunyi. Dah kawin lebihpun takut nak declare. Ni semua dari jenis berani buat tapi takut menghadapi kenyataan. Orang macam ni bukanlah sepatutnya diberikan insentif, patutnya dihukum. Kalau insentif diberikan, tentu ianya melibatkan wang kerajaan. Wang kerajaan adalah wang rakyat. Agaknya ini yang dinamakan negara Kebajikan.

Orang yang kawin lebih dari satu kemudian sembunyikan dari pengetahuan isteri tua dan masyarakat akan mengundang banyak masalah sosial dimasa akan datang. Silap-silap nanti ada abang kawin dengan adik. Dah nak nikah baru tau adik beradik. Patut ke golongan sebegini diberikan insentif? 

Memang patut....pasal golongan yang suka sembunyi-sembunyi ni memang satu golongan dan seangkatan dengan Pok Nik. Pok Nik pun sembunyi-sembunyi juga. Kita semua tak tahu apakah agenda perjuangannya yang sebenar. Dia berjuang untuk Islam ke, untuk kebajikan ke atau untuk DAP.
Kesian, ramai Mek Kelate yang dah tertipu dengan suku sakat pemuja bulan. Agak-agak 25,000 janda tu dah termasuk lum yang masa kawin jantan dia sembunyikan?
 
Polygamy incentives
WITH the rising number of Muslim men practising polygamy in secret, the Pas-led Kelantan government plans to offer incentives to encourage them to declare these marriages.
State women and family development and health committee chairman Wan Ubaidah Omar said the incentives would be subjected to conditions to be set by the state government soon.
She said the idea was mooted by Pasir Tumboh assemblyman Ahmad Baihaki Atiqullah, who is also the state Information, ICT Development, Science and Technology Committee deputy chairman.
"In 2002, only 1,000 couples registered their polygamous marriages in the state and we believe there are many more who didn't, and this will only create more problems for these families later on.
"The state government is not against polygamy as it is allowed in Islam but the husbands must be fair to all.
"It will be better if they marry widows or divorcees as there are 25,000 women under the age of 60 who are widowed or divorced," she said in her winding-up speech.
Her announcement was met with vigorous approval from the male-dominated house with several assemblymen seen knocking on the bench to express their support .

Read more: Polygamy incentives


3 comments:

HHalem said...

Dia ikut jejak polisi Melaka, bagi duit untuk khawin janda.

Dah terbalik.

HHalem

ajai62 said...

Assalam Bro

Tanda tanya kat sini, kalau tak mampu nak kahwin lebih kenapa nak berpoligami... Siap nak bagi insentif lagi.. Depa ni pasal kahwin ikut sunnah nabi konon... semua pakat nak kahwin dengan anak dara... bukan nak tolong janda yang susah...

enalrahim said...

He..he..he, yok ramai-ramai gi Klate cari Mek.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI