TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, June 2, 2011

PRU 13, MAZLAN TANDING KAT MANA?

Aku dah tak sabo lagi nak tunggu PRU13. Bukan apa, sebabnya aku ni duduk dekat-dekat dengan kawasan Felda, so aku nak tengok Presiden ANAK, Mazlan Aliman nanti bertanding kat mana? Sanggup tak dia bertanding kat kampung dia sendiri? 
Mazlan ni memang layak jadi Presiden ANAK, fasal adik beradik dan kaum kerabat dia ni ramai yang jadi peneroka. Yang peliknya, dia ni  mungkin tak ingat agaknye, dulu masa nak mintak Felda, semua mintak Ketua UMNO sokong. Entah apa lagi yang tak cukup kat Felda tu, aku pun tak tahu.
Aku cadangkan agar kerajaan buat rombongan untuk anak-anak Felda Generasi baru ni pegi kat kampung-kampung, biar dia orang bandingkan apa yang orang kampung dapat dan apa yang orang Felda dapat. Boleh dikatakan setiap Felda ada Sekolah Rendah, Tadika, Klinik, Tuisyen Felda dan macam-macam lagi le. Anak orang kampung tradisional, kena kayuh basikal empat lima km baru jumpa sekolah dan klinik. Nak gi sekolah menengah...lagi le jauh. 
Orang Felda yang tak sokong BN ni, aku rasa ada masalah sikit le. Entah macam mana nak bagi dia orang cukup dan puas hati, aku tak tau pulak. Kalau ikut akal aku tak ada sebab kat Felda ada pembangkang. Bayangkan dulu mak bapak dia orang masuk Felda bersaing dengan pakcik-pakcik dia yang masuk estet. Kerjanya sama aje, tapi sekarang makbapak dia senang dan pakcik-pakcik dia bila dah tak boleh kerja lagi kat estet tu, sejengkal tanahpun tak dapat.....renung-renungkan le..kesian DS Najib, asyik nak ambik hati orang Felda aje.

1 comment:

mnorkembalak said...

Anak-anak felda yang berpaling tadah dan mnyokong pakatan pembangkang ni lebih hina dari anjing kurap yang tersepit telah di tolong dilepaskan mereka semuanya dan rosak mental sehingga tidak dapat mengenang kembali dimana mereka dibesarkan dengan bantuan dari pihak kerajaan yang menatang mak bapak mereka macam minyak yang penuh.

Apa khidmat dari pembangkang yang mereka porolehi? apa buruknya pihak kerajaan yang memberikan mereka hidup dalam keadaan yang selesa. Dasar kacang yang lupa kan kulit sebagai satu contoh juga terjadi kepada calon Pas Cikgu Mala tempuh hari.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI