TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, July 8, 2011

RUPANYA KHALID GAGAP TAK TAU KIRA

Ehh....betul ke aku kira ni...
Kesian orang Selangor. Aku ingat setakat dapat Menteri Besar gagap aje, tapi rupanya lengkap dengan bodoh, bingai dan bahlol sekali. Apa tidaknya, diberitakan bahawa beliau akan menyerahkan  Memorandum Rakyat kepada Yang di-Pertuan Agong esok. Katanya Memorandum Rakyat itu  mengandungi suara rakyat terbanyak dan prihatin terhadap pilihan raya yang adil, bebas serta wajar diberi perhatian serius demi kelangsungan amalan demokrasi di negara ini.


Aku tak faham dengan ungkapan terbanyak itu. Terbanyak yang aku belajar biasanya melebihi dari yang lain. Kalau setakat 300 ribu tu belum terbanyak lagi. Itu baru sebilangan kecil sahaja. Kalau ikut demokrasi, sebilangan kecil ni, kalau nak dapat apa-apa, kenalah dapat ihsan yang majoriti. Kalau nak dapat ihsan, kena la buat baik, bukan kurang ajar, bukan melawan dan bukannya biadap!!!


Atau mungkinkah maksud Khalid, 300 ribu itulah yang terbanyak yang mungkin dapat dikumpul oleh puak pembangkang. Kalau setakat 300 ribu tu, rasanya bukannya nak kata jumlah budak sekolah kat Malaysia ni, jumlah gurupun lagi ramai. Apa ke bodohnya Khalid ni. Kalau TS Muhyiddin arahkan semua guru-guru berhimpunpun, jumlahnya lagi ramai. 


2 comments:

Anonymous said...

Aku yg paling malang menjadi anak jati selangor nantila PRU13 saat yg aku tunggu......

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Anon 1047,
Kesian...kawan tumpang simpati.

ARTIKEL HANGAT BULAN INI