TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, October 1, 2014

HARGA PETROL NAIK TEPAT PADA MASANYA


Kenaikan harga petrol RON 95 dan diesel mulai 2 Oktober ini mungkin SANGAT TEPAT pada masanya menurut jangkaan para penasihat kerajaan yang memerintah.

Apa tidaknya, seawal malam Jumaat ini, pastinya umat Islam.akan mulai berpusu-pusu berkereta untuk pulang ke kampung halaman menyambut Aidiladha.

Pastinya semua yang pulang ke kampung itu akan terasa kesan kenaikan 20 sen itu.

Mengambil MASA YANG TEPAT untuk kuatkuasa kenaikan harga minyak itu, pastinya apabila sanak saudara berkumpul ketika berkorban dan menikmati juadah Aidiladha nanti, barulah ada korum yang besar untuk mengutuk kerajaan yang memerintah

Kalau ramai-ramai duduk mengutuk kerajaan, baru ada umphhh, baru ada kesan!!! Tak ke begitu?

Apa sebenarnya agenda penasihat kerajaan ini?

12 comments:

Anonymous said...

YAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA HOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Marah betul aku .. duit dah tak cukup.. nak raya.. minyak naik.. brg naik.. tak fikir rakyst langsung.. kau ah gor tak pelah kaya.. dpt elaun lagi .. apa tahu.. april tahun dpn barang naik lagi bila ada GST... hidup kami rakyat makin tertekan.. buang saja penasihat.. pemandu.. kalau hasilnya mcm ni...

Anonymous said...

Harga lembu qorban naik sebelum minyak naik, apa hal? Rata2 kenaikan 400 ke 500?.Di Kemboja 250 je.Minyak sana lebih murah agaknya ya? Entahlah

Anonymous said...

Minyak di Spore/Thailand/Indon/ Viet murah dari Mia ke? Dahlah tu penyangak seludup di sel makin mejadi-jadi. Rakyat kita buat dek je! Salahkan kerajaan dan penguatkuasaan, tu juga.

Anonymous said...

Aebab :
1. Menggalakkan rakyat duk di rumah.
2. menggalakkan pengangkutan awam
3. (atau) berkongsi kenderaan
4. menekankan pentingnya minyak
supaya rakyat tak membazir.
sesuka hati mengguna subsidi
5. menggalakkan berjalan kaki
HOHOOO, jangan marah.

Anonymous said...

Tahniah diucapkan kepada Dato' Seri Najib dan kerajaan Malaysia kerana menaikkan harga minyak dan menyalurkan potongan subsidi tersebut kepada kami warga BR1M yang miskin hina. Kami hanya tahu makan ikan dan tak tahu memancing atau apa2 ilmu berkaitan pemancingan ( betulkan ayat saya yang bodoh dungu ini )
Diharapkan kerajaan akan terus memotong semua subsidi2 yang ada dan menganugerahkan kepada akaun kami dalam bentuk yang tetap setiap bulan.

Brim...brim...brim >>>> slogan baru PETRONAS

Anonymous said...

Najib takde, mahyuddin pun di mekah. Sapa yg naikkan harga tu. Takkan pm dan tpm melarikan diri semasa diumumkan. Ish... makin lembam orang atas semua.

Anonymous said...

Aku sokong minyak naik.. kalau boleh biar sama harga dgn Thailand & s'pura baru le tak ada seludup-menyeludup & rasuah. Rakyat Malaysia akan berjimat cermat & berkereta bila perlu je. Tak ada le nanti cuma nak ke pasar malam belakang rumah pun naik Viva atau Waja.. he he!

labkamarul said...

Aku pergi kerja naik bas jer. Aku ada moto pergi ke masjid. Tak kisah minyak naik. Janji jangan Anwar yang naik. kikikiki

Anonymous said...

Sepatutnya kerajaan jangan naikkan minyak 20sen, Sepatutnya BRIM ditamatkan segera................!!!!

Anonymous said...

Rakyat mlysia ni manja sgt. Masa ku gi obersea, sempot sbb banyak berjalan kaki. tu makna nya rakyat mysia banyak lemakkk(ke aku yg myk lemak?). Tapi gomen kena la buat byak ruang pejalan kaki brbumbung, sbb mlysia panas dan ttiba hujan.
Kurangkan jalanraya, bina tempat jalan kaki. improve pengangkutan awam, dan murahkan tambang.
Baru rakyat dpt manfaat. Jgn buat pertimbangan lob-sided tak masuk akal rakyat. apa punya think tank kosong la kat atas tu?
Lagi satu sbb No. 6. Mengurangkan jamned di highway(plus etc), highway tu dah macam tin sardin.
Tak kira hari,. Esp weekend jer jamned, banyak duit jgk Malaysians ni melancong or berjalan2. Org yg betul2 perlu travel mcm ku ni pon terperangkap dlm jamned...Takla terperangkap mcm mana, kesian jer tengok org lain terperangkap. Aku tak la selalu kena jamned ni sbb selalu melawan arus...org pi utara, ku gi selatan, camtu.
Kalau tak penting tu,kurangkan la berjalan2 di highway...(kaya org mlsysia ni yer?. Minyak naik. Bising plk) Sbb itu menambah jamned, pencemaran dll.
Remember, minyak adalah sumber non-renewable...ada faham? Hehe! Sow-wi..

Johan said...

Penyangak seludup ini bermodal besar.... dari golongan mana ye... ahlong ke?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI