TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, July 15, 2011

WAHAI DR ASRI...BIADAP DAN KURANG AJAR BUKAN BUDAYA MELAYU

Susulan kenyataan Dr Asri bahawa dia menggambarkan “kerajaan sebagai bapa”, saya tidak tahu kalau bapa dibuat perumpamaan, bagaimanakah bapa Dr Asri mendidiknya. Apakah bila berlaku ketidakpuasan hati, Dr Asri akan melalak keliling kampung mencanangkan keburukan bapanya? Apakah Dr Asri akan turut menghasut orang kampungnya untuk turut sama membenci bapanya? Apakah tidak ada sekelumit rasa walaupun tidak dapat membela bapa, tapi cukuplah sekadar menjaga aib bapa? Tidak terfikirkah bapa yang dikatakan jahat itulah yang membanting tulang mencari rezeki demi untuk membesarkannya. Tergamakkah Dr Asri, bila dah besar panjang, dah pandai, dah kaya, carikan suami baru untuk maknya, walhal bapanya masih hidup dan masih sah sebagai suami maknya hanya kerana tak sehaluan dan tidak sependapat dengannya?

Ruginya memberikan pendidikan yang tinggi, lebih-lebih lagi dalam pendidikan agama tetapi akhirnya menjadi anak yang tidak tahu menghormati bapa dan menjadi biadap. Betapa moden sekalipun, betapa kaya sekalipun dan betapa bijak sekalipun, anda tidak akan menjadi anda pada hari kalau bukan kerana bapa atau penjaga anda. Kurang ajar dan biadap, kalaupun tidak dilihat dari persepsi Islam, tetapi ianya bukanlah budaya Melayu. Fikir-fikirkanlah wahai orang bijak!!!


6 comments:

Anonymous said...

Tenggara , kenapa kamu semua mudah melompat dengan apa Asri kata? Sebab kamu semua yang angkat dia! Kenapa angkat dia. Dia hipokrit. Dia yang rosakan rumah tangga artis, menggoda menghantar sms seks. Sedangkan artis tu pergi pada dia untuk nasihat.Sms dia kantoi bila suami baca godaan Asri. Penceraian menyusul bila suami sudah tidak lagi percaya pada isteri.
Jangan biarkan Asri ganggu kamu.Berjuang kerana kamu berani dan yakin bukan hipokrit macam Asri

Hahn said...

Asri kutuk sekali dengan nabi dan khalifah. Bila masa pula zaman zaman dulu dan keagungan Islam ada demokrasi.

Zaman khalifah dulu kalau buat macam bersih tu jawabnya hilang kepala la. Ini lah ulamak bangsat.

Sekalipun England dan banyak negara Eropah dulu dulu pun feudal.

Kan hadis nabi ada berkata: Menghormati pemerintah itu sebahagian dari iman.

Ni ayat Qurannya wahai ulamak Wahabi:

“Taatilah Allah, taatilah Rasul dan pemimpin (pemerintah) di antara kamu.” (Surah an-Nisaa, 4: 59)

Inilah ulamak celaka yang semumpama Yahudi yang menutup nutup kitabnya untuk mengelak di hukum.

Anonymous said...

Cantikkkkkkkkkkkk..
Kita hantam kaw-kaw punya ulamak wahabi sekor ni..
jangan fikkir kau sorang saja yang tau agama..
Orang ppandai agama pun tak meroyan mcm ulamak wahabi sekor ni..
Ayuh ramai2 kita sekat siwahabi ni dari bermaharaja lela di bumi bertuah ini.

Anonymous said...

utk anon 9.20pm, sy harap tuan sampaikan maklumat ttg godaan dr ni hingga runtuh r/tangga org kpd tuan blog ni, kita dedahkan siapakah dia ni sebenarnya, sy ada juga terbaca tuduhan dr suami yg malang tu.

dedah habisan siapa yg bertopengkan ugama dlm meraih sokongan.

Ular Menyusur Akar said...

Ha..ha.. Ulamak macam asri manalah suka benda benda maksiat. Dia akan berzikir astarfirullah. Tapi kalau maksiat masih datang kepada dia, dia masih berzikir lagi, alhamdulillah.

Anonymous said...

fathul bari tu anak didik dr asri

pe ke hai nya masuk umngok pulak

kalau ulamak sebenar takkan masuk umngok sebab umngok kekalkan undang2 lord reid kapir laknak

ARTIKEL HANGAT BULAN INI