TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, August 18, 2011

ASKAR BELOT PERLU DIDAKWA

Dakwaan empat orang bekas angkatan tentera Malaysia bahawa terdapat penyelewangan undi pos dan mereka ditugaskan untuk memangkah kertas undi adalah suatu dakwaan dan tuduhan yang sangat mengaibkan angkatan tentera.
Anggota tentera beratur memangkah sendiri kertas undi.
Bagaimanapun, Panglima ATM, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin menyangkal dakwaan tersebut sambil menyifatkan ianya tidak berasas dan merupakah suatu pengkhianatan  oleh bekas anggota tentera tersebut yang sengaja ingin mewujudkan pecah belah dikalangan tentera.

Menurut Panglima ATM, pengundian pos oleh ATM adalah telus dan turut disaksikan oleh wakil parti yang bertanding dan juga pemerhati bebas.

Pelik juga kalau terdapat seorang anggota mendakwa menerima dua karung undi pos dan terpaksa mengambil masa tiga hari untuk menyempurnakan pemangkahan. Karung undi pos tu bukannya besar sangat, takkan sampai ambil masa tiga hari baru siap. Agaknya bekas anggota tentera tersebut cacat agaknya. 

Apapun, ATM perlu mengambil tindakan sewajarnya dan pastikan penyebar fitnah yang memburuk-burukkan ATM tu didakwa dan dikenakan tindakan yang sewajarnya. Nama baik ATM bukanlah sesuatu yang boleh dijaja untuk kepentingan politik segelintir manusia. Hal ini haruslah diberhentikan dengan segera. 


Biasanya hal ini dilakukan oleh bekas-bekas tentera yang kecewa, bilamana wang saguhati perkhidmatan telah habis digunakan dan tiada apa yang tinggal lagi, mulalah menyalak dan menyalahkan orang lain. Mereka ini bolehlah dikatakan askar yang belot.

4 comments:

Anonymous said...

aku dulu askar. selama dalam askar kalau tak silap aku sebanyak 3 kali aku mengudi pos. tak pernah pulak aku dengar undi POS orang lain yang tolong pangkah.. kalau nak auta pun patut-patut la.

leekonu said...

sumpah askar pon sama sumpah muhabalah PAS juga lah kena cerai bini

Anonymous said...

Aku pun tentera gak...dah 30 tahun berkhidmat, tak pernah pulak orang lain pangkahkan aku punya. Kena beratur, tunjuk BAT C 10 lagi dan wakil SPR ada masa mengundi tu. Bila pulak dapat berkarung-karung kertas undi. Nak cong pun berpada le. Ni mesti bekas2 askar yg tak dak taat setia, entah2 yg kena buang dari perkhidmatan. Dah frust atas kegagalan sendiri sanggup biar diri dipergunakan oleh ahli politik pembangkang. Nilah masalahnya kerja dgn kerajaan angkat sumpah taat setia tp munafik sbb tak setia.

Anonymous said...

Selagi majoriti rakyat bersatu.. pembangkang akan gigit jari.. satu cara nak dapat kuasa.. porak perandakan pasukan keselamatn.. polis dan tentera.. jadi nasihat aku.. sebagai bekas perajurit yang sudah menggadai nyawa hampir sebahagian hidup anda .. janganlah dngan mudah diperkudakan oleh pembangkang.. anda pasti lebih tahu akan keselamatan negara .. diwaktu anda bersengkang mata... pencacai pencacai pembangkang sedap tido dirumah ..

ARTIKEL HANGAT BULAN INI