TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, August 12, 2011

BODOH!!!...PEMUDA PAS TABIK KAT POLIS BRITAIN

Naib Ketua Pemuda PAS Pusat, Raja Ahmad Al-Hiss menyatakan kekagumannya dengan sikap polis Britain yang kononnya menangani rusuhan di London dengan secara berhikmah. Dia membandingkan sikap polis Malaysia yang katanya menggunakan kekerasan walaupun BERSIH berhimpun secara aman berbanding polis Britain yang tidak menggunakan kekerasan walaupun telah berlaku rusuhan yang merosakkan.
Bodohnya Al Cissss ni ialah tak dapat membandingkan, sekiranya perkumpulan secara beramai-ramai yang tidak dikawal dan ditangani dengan tegas dan pantas oleh pihak PDRM, maka akibatnya adalah sama dengan apa yang berlaku di Britain. Kerana terlalu berhemahlah, banyak kerosakan harta awam berlaku. Bangunan dibakar, kedai dipecah dan dijarah dan keadaan seolah-olah tiada undang-undang.

Sepatutnya Al Cissss tabik pada PDRM kerana dengan ketegasan merekalah, walaupun puluhan ribu manusia berkumpul dalam perasaan kemarahan kepada kerajaan, namun tiada kejadian yang buruk berlaku. Apakah Al Cissss yakin sekiranya PDRM hanya mengambil sikap tunggu dan lihat sahaja, perangai-perangai penunjuk perasaan yang kebanyakkan memang dari jenis samseng seringgit itu akan berpuashati dengan hanya setakat berkumpul untuk melolong bagaikan anjing gila? Memang bodohlah analisis kamu Al Cissss!!!

11 comments:

Anonymous said...

Aku ingat kita bako je rumah si Al-Piss ni, baru dia tau mane satu yg aman, suasana seperti di Britain ke atau Malaysia ni...

Anonymous said...

Raja mangkok ni macam Raja Petra jugak.Berfikir di lutut.

Horas! Hulu Langat said...

Malang sungguh juak PAS. Ada Timbalan Presiden kuat menipu. Ada Naib Ketua Pemuda bangang pulak.

Anonymous said...

Perkara yang remeh temeh di jangan lah nak di jadikan isu beliau sebagai seorang Naib Ketua Pas Pusat macam tiada modal nak di ketengahkan dari pandangan saya lihat beliau tiada karisma sebagai pemimpin yang berwibawa HANCUR LAH PARTY.Cari lah isu isu yang releven untuk kewibaan anda. Ini macam mat samdul kat kedai kopi sembang merapu tiada kesudahan, macam budak kecil punya idealogy saja.

Anonymous said...

Inilah dikatakan bodoh tahap kayu reput. bangang punya pemikiran Naib Ketua Pondan PASiht ni.

Anonymous said...

Rasa-rasanya ada lah lebih elok Raja Ahmad Al-Hiss datang ke Britain dan menyaksikan penunjuk perasaan.

Anonymous said...

Kesian betul dgn yg bagi comment...cakap lebey abuk pon tarak...at least bagi la solution...takat cakap kedai kopi...ni la sikap org melayu...bodoh

Anonymous said...

pru dh dkt,jd buat isu,statement bangang2 lg bebal untuk publish muka nama kuar....i xkn x faham2..mcm gak ketua pemuda puak2,antu,syaitan jhr,ckp main suka2 ati dia je..langsung x ada akhlak..mcm ni nk jd wakil?btoln akhlak sendiri..baru bole btolkn org lain..

Anonymous said...

hang pindah pi duduk kat UK lagi bagus...

Anonymous said...

Bagi penampaq kat mamat ni!

Baca ni..

Cameron: UK will seek anti-gang ideas from US

Share reddit this AP foreign, Thursday August 11 2011 JILL LAWLESS

Associated Press= LONDON (AP) — Prime Minister David Cameron said Thursday that Britain would look to the United States for solutions to gang violence after nights of riots and looting, and promised authorities would get strong powers to stop street mayhem erupting again.

Cameron told lawmakers he was "are acting decisively to restore order on our streets," as police raided houses to round up suspects from four nights of unrest in London and other English cities.

http://www.guardian.co.uk/world/feedarticle/9792996

Anonymous said...

Puak2 dia orang memang dah tak kenal mana yg baik mana yg buruk. Mereka dah dibutakan hatinya, hidup dah tak ada nilai baik didunia apatah lagi diakhirat.
Macam mana nak jadi pemimpin kalau beginilah keadaannya.
Hancus!!!

ARTIKEL HANGAT BULAN INI