TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, October 23, 2011

MORAL GUAN ENG VS MORAL TS MUHYIDDIN

Guan Eng nampaknya macam seronok dengan isu raba tetek. Terbaru, TS Muhyiddin yang menjawab pertanyaan agar Guan Eng menyerahkan isu raba tetek ini kepada polis untuk disiasat agar kebenaran tentang dakwaan tersebut dapat disiasat, telah dipolitikkan oleh Guan Eng dan suku sakatnya.

Guan Eng mendakwa bahawa TS Muhyiddin gagal dalam ujian moral dan etika untuk jadi PM (sini). Kui...kui...kui, apakah yang bercakap tu bagus moral dan etikanya? Apakah moral dan etika seorang bapak apabila anaknya difitnah, hanya mampu berdiam diri sahaja? Apakah hanya dengan menasihatkannya agar membuat laporan polis dan menyerahkan kes tersebut kepada polis sebagai suatu yang melanggar moral dan tidak beretika?

Apa yang jelas ialah Guan Eng seperti tidak mahu menoktahkan isu raba tetek ini. Mungkin Guan Eng sendiri seronok dengan isu ini dan mahu ianya terus dimainkan untuk dijadikan alat politik beliau meskipun anaknya terpaksa hidup tertekan akibatnya. 

Walhal dengan satu laporan polis, bukan sahaja nama anaknya dapat dibersihkan sekiranya kejadian tersebut tidak berlaku, malah pencetus kepada fitnah tersebut juga mungkin dapat dihadapkan ke mahkamah. 

Apakah itu terlalu sukar untuk Guan Eng lakukan atau memang sengaja untuk menggunakan isu tersebut untuk menyalahkan orang lain? Nampaknya Guan Eng lebih sayangkan politik dari anaknya sendiri. Maka siapakah yang sebenranya gagal dalam ujian moral ini?

4 comments:

Anonymous said...

Saya dah berkali2 blog komen.. APEK2 ni semua tak fasih dalam MB atau BI, banyak hafal depan cermin.. bila baca ayat, tak faham..

Orang nasihat dia tak payah bising2, pergi buat polis repot biar polis yg siasat, dia lencong kut lain plak!

Pembantu rumah jiran Cina saya, selalu gossip2 hal dalaman rumah mereka kepada pembantu jiran2 lain..

Satu dia berpesan kpd rakan2 sekerja dia "APEK2 NI SEMUA TAK PERCAYA ORANG LAIN KERANA MEREKA LA SENDIRI YANG TAK BOLEH DIPERCAYA!"

Pembantu ni dah kerja dgn mereka selama 9tahun, selesai kerja rumah, seharian bantu kat kedai runcit APEK ni.. Habis segala rahsia cara perniagaan APEK ni dia cerita (bisik2) kat kawan2 dia..

Anonymous said...

typo error.. BM bukan MB

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Anon737,
Ketidakfahaman Cina DAP terhadap bahasa semakin menjadi-jadi. Mungkin kena cari burung kakak tua untuk ajar depa.

Anonymous said...

Ish ish ish....bila sampai bab anak dia, semua cadangan orang jadi takde moral. Habis yang ramas tu tinggi ke moralnya? Baru kita tahu kelemahan cina ni terletak pada anak dia.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI