TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, October 19, 2011

SIAPA KATA SINGAPOREAN OK?

Suku sakat DAP bukan main bangga lagi dengan Singaporean. Kalau bab Singaporean kena curi, kena rompak kat JB, bukan main heboh lagi. Rupanya mereka kat Singaporkpun bukannya baik sangat. Ni berita yang aku kutip dari Straits Times Singapork.

Dengan kerugian dialami oleh peruncit akibat kecurian bernilai SGD222juta yang iaitu lebihkurang RM546juta dalam masa setahun dengan jumlah keseluruhan penduduk dari yang baru lahir sampai yang dah tua cuma hampir 5 juta orang, maka jumlah kecurian tersebut kira besar.

Itu baru dikira kecurian yang dilakukan ketika mereka shopping di Singapork. Memandangkan berduyun-duyun lagi yang sibuk shopping kat JB pada setiap hujung minggu, agaknya berapa banyak peniaga Malaysia terkena?


Singapore retailers lose $222m to theft, administrative errors 

Singapore residents are paying US$175.70 (S$224) per household to make good on losses suffered by retailers primarily from shoplifting, according to a recent worldwide survey. 

In total, local retailers lost $222.59 million between July last year and June this year, up 3.4 per cent from last year - the first time it has increased in three years. 

The losses were due to both theft as well as administrative errors - like pricing and payment processing mistakes. 

Customer theft accounted for 53 per cent of that amount, employee theft 24.2 per cent, and supplier and vendor theft 7.4 per cent. Internal error accounted for the rest.

1 comment:

praha2 said...

apo yang hendak diheran kan? oran singapork tu ramai waris nyo dipp.semacam oran kelante dan melako ramai waris dio disano.adi usah heran. macam manopun dio mesti sokong singapork tu dan mungkin dalam perancang dio pp pun nak dijadi kan singapork. jago jago lah oran melayu pertahankan tanah kito.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI