TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, November 8, 2011

KELUARGA 69 DAH LUPA MELAYU DAN ISLAM

Sibuk mengejar kuasa, sibuk nak melepaskan diri dari segala masalah ciptaan sendiri, akhirnya Nuar laki bini terlupa pada orang Melayu dan Islam.

Kalau tengok kat Keadilan Daily, dia orang laki bini bukan main bagus lagi mengucapkan Happy Deepavali kat kaum kaum India penganut Hindu. Perutusan bini duduk kat atas, perutusan laki duduk kat bawah. Dah berapa lama Deepavali, tapi masih ada lagi ucapannya sampai ke hari ni. Mungkin dalam lain-lain hal pun agaknya, laki dia memang suka duduk kat bawah!
 

Sampai masa orang Melayu dan umat Islam menyambut Aidiladha, sepatah ucapan dan perutusan pun tak terkeluar dari laki bini ni. Yang ada hanyalah umpat keji terhadap orang lain yang mengerjakan haji. Jaki betul laki bini ni dengan orang lain yang ke Mekah tu. Kalau dah tak pergi tu sudah le, jangan le pulak bersangka buruk dengan orang lain. Macam ni ke nak jadi pemimpin contoh?

Agaknya Nuar ni dulu tak makan rasuah masa jadi menteri....mungkin duit dia yang berjuta-juta tu agaknya dia kena toto, lotto dan pelbagai jenis loteri lagi agaknya.


5 comments:

aku sayang Tun Mahathir said...

Subhanaullah...sesungguhnya aku takut anuar BABI ni nanti bila mati tanah kubur tak nak terima dia lantaran terlalu banyaknya damaged yang telah beliau lakukan...

nauzubillah hi min zalliq....

HHalem said...

Tuan,
Nuar Bontoti ni kata dia x nak heboh-heboh pasai gi Mekah.

Tak nak heboh-heboh pasai dia sembelih Lembu korban.

Jadi dia pun x nak heboh2 pasai Ucapan Raya Korban.

Kalau Tuan study betui2, Nuar ni memang phobia benda2 mcm ni.

Apa yg bersangkutan dgn agama Islam dia cukup phobia.

Tuan, ana rasa semacam jer dgn Anwar Plural ni..

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Tuan HH,
Macam mana le Pok Nik boleh terpikat kat Nuar ni? ...agaknya siapa yang promo dia kat Pok Nik?

HHalem said...

Tuan TIS;-)

Pok Nick terpikat ngn Nuat ni sbb dia sikit-sikit lagi nak jadi PM.

Soo Pok Nick tumpang sekaki, kot-kot boleh gi Pjaya bersama Nuat.

Yg introduce Nuat kat Pok Nick, tu katanya Jin 44 yg Pas bela.
Jin dgn Iblis tu sepupu dua beradik, mak lain pak asing.

Anonymous said...

ha ha , nuar plural..khe khe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI