TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, November 11, 2011

KOBOI TUA NYANYUK

Kesian dengan politikus tua yang dah ingat-ingat lupa ni. Cakap dah menyanyah macam orang mabuk. Entah dia faham atau tidak atau sedar dengan apa yang dia cakap, tak tau le. Mungkin dah lama masuk peti sejuk, bila dapat publisiti semula, terus menyanyah.
Bangga dapat semula menyandang jawatan"tinggi' sebagai Timbalan Presiden Amanah, terus terlupa kat mana dia duduk dan cari makan dulu. Dengan sedap mulutnya aje dia menuduh BN menggunakan taktik beli undi dua tiga hari menjelang hari pengundian dengan cara menabur duit.

Aku ni dah banyak kali juga le mengikut kempen BN, bukan dua tiga kali, malah rasanya lebih dari lima kali. Dah bermacam calun aku jumpa, tapi tak terjumpa pulak calun yang ada duit berkarung-karung untuk diberi percuma atau sedekahkan kat pengundi. Tak tau le kalau dulu dia gila sangat nak jadi YB, dia gunakan duit dia sendiri dan tabur kat pengundi kawasan dia. Pasal semua orang tau, Kadir ni memang super kaya. Ini kerana dia mengaku, perkara tabur duit ni berlaku pada zaman dia, maka mungkin dialah yang lakukannya.

Kalau setakat bakal YB duduk minum kat warung dan belanja semua yang ada kat warung tu, ada le. Lebih aku tak jumpa lagi.

Kadir ni bila diminta membuktikan berlakunya amalan tabur duitnya, tak pulak mahu menunjukkan bukti tapi beralasan bahawa masih banyak masa untuk membuktikannya. Agaknya dia dah lupa, masa memang masih banyak, tapi masa dia dah semakin sikit, jangan nanti mati tak sempat nak membuktikan dakwaan dan tohmahannya itu. Kalau tengok muka yang dah sembab, rambut yang kuning, memang sah nampak dah macam orang tua buang tebiat.

Baca dakwaan Kadir di SINI


3 comments:

Anonymous said...

Dia sendir Anuwar kot. Dia kan satu zaman. Satu musim la katakan.

Undian tu bukan boleh di beli dengan duit. Semasa mengundi antara mamat atau minah tu, pensel dan kertas.

Ini semua idea bodoh.... termasuk jadikan orang warganegara untuk dapat undi. Siapa la tau apa orang tu pangkah! Bangang

Anonymous said...

Tak sangkut kes Rozita dulu pun patut bersyukur.

Anonymous said...

ayah dr rozmey ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI