TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, November 2, 2011

MAJLIS PEGUAM JANGAN PERTIKAI UNDANG-UNDANG SYARIAH

“Anggota LGBT di Malaysia berhadapan dengan pelbagai halangan termasuk kurangnya keselamatan peribadi ekoran tindakan pihak berkuasa sivil dan syariah, hidup dalam ketakutan akan didakwa atas perbuatan peribadi mereka,” itu kata Presiden Majlis Peguam Lim Chee Wee.

Kepada Cina ni, kalau engko nak berseronok ke, nak setuju ke, nak kawin ke atau apa kejadah sekalipun yang hendak kau buat dengan golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender, jangan sekali-kali pertikaikan undang-undang Syariah

Apa yang engkau paham tentang Islam? Nak komen, jangan sampai menggugat kemarahan orang-orang Islam. Nak tuntut, jangan tuntut perkara yang membelakangi hukum Islam. Malaysia adalah negara yang agama rasminya Islam. Tak suka dengan cara Islam, boleh migrate ke mana yang kamu suka. Undang-undang Syariah yang ada di Malaysia dah lama ada, tak pernah ganggu kehidupan bukan Islam.

Aku heran juga, mana suara Nik Aziz, Hadi Awang, Tuan Ibrahim, Deris Ahmad dan ramai lagi lebai-lebai PAS? Mana yang dikatakan Parti Islam yang memperjuangkan Islam? Kenapa bila ada statement yang keluar dari suku sakat DAP, semua senyap?.....macam ni nak laksanakan hudud???


4 comments:

HHalem said...

Relax relax Tuan:-)

Sabaq sat. Cool down, nanti Tuan gi belasah China sebelah rumah pulak.
Tak tentu pasal ada org patah kaki nanti.

Sya pernah dok relax2 kat The Pulai, best gak. Recommend Tuan dok sana relax2 dulu. :-)

Anonymous said...

Kan mereka dalam pakatan yang islam telah lacurkan islam untuk berkuasa,mereka dah jadi ulama bisu,tak berani nak bersuara nak jaga hati dalam pakatan,tu saje

TENGGARA is SOUTHEAST said...

Tuan HH,
Yang terbakonya ialah sebab Pak Lebai-Pak Lebai semua diam menikus. Kalau bab Melayu UMNO yang cakap, berlumba-lumba semua nak keluar statement.

Anonymous said...

Tersebut lah al kisah yang membuktikan PAShit memang tidak ada teloq dalam segala hal mengenai islam...lebeh2 lagi jika di suarakan oleh cina komunis. Cakap saja membangun bersama islam...tapi abok pun takde. Cakap tak serupa bikin....
munafik nama nya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI