TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, November 22, 2011

NUAR BERAHIM LANCAR "JANJI POLONG" UNTUK PENEROKA FELDA

Kengkadang pelik aku melihatkan segelintir perangai peneroka Felda dan anak-anak mereka ni. Cuba sesekali bawak bertenang, duduk merenung semula nasib diri sebelum masuk Felda dulu. Bezakan rumah dulu dengan rumah sekarang, bezakan lauk semasa makan dahulu dengan sekarang, kenderaan dahulu dengan sekarang malahan jamban pun boleh dibandingkan antara sebelum masuk Felda dulu dengan sekarang.

Berapa banyak dah Felda tipu kamu dan berapa banyak pulak Felda dah tolong kamu? Masa kamu susah dulu, ada ke orang PAS atau DAP (masa tu belum ada PKR lagi) yang hantar beras atau hulur duit untuk bantu? Ada ke orang PAS atau DAP tanya anak-anak bersekolah ke tidak? Ada orang PAS atau DAP datang berjaja kat Felda lawan kedai Felda bagi peneroka berhutang nak makan?

Kenapa masa susah dulu boleh berjumpa dan berunding dengan pegawai Felda, bila dah senang sekarang jadi manusia sombong? PASkah atau DAPkah yang ajar kamu menjadi peneroka hingga berjaya seperti sekarang?

Pernahkah terfikir bagaimanakah nasib kamu dan anak-anak kamu sekiranya selama ini kamu mengerah keringat di ladang-ladang milik korporat, bukannya di Felda? Apa agaknya yang terkumpul dek rakan-rakan kamu yang tak bernasib baik dahulu untuk memasuki Felda dan meneruskan hidup di kampung dan di ladang-ladang? Jadilah manusia, jangan jadi polong dan jin yang melolong!!!

Sepatutnya Nuar bercakap sorang-sorang kat Felda ni semasa dia melancarkan "Janji Polong"nya tu. 

Rencana penuh di SINI

4 comments:

Anonymous said...

Adakah satu kebetulan???
Sesiapa yang mnyokong barua Yahudi pasti mendapat padahnya
PAS yang menjilat barua Yahudi sdang dihukum oleh rakyat Malaysia
Indonesia yang suka dibayar oleh barua Yahudi pun tewas dan dimalukan dikandang sendiri terutama dalam sukan bolasepak....
Itu lah bahana menyokong barua Yahudi

Anonymous said...

awat yg suka sgt pecaya kat pemuhong yg bernama nuak berahim nie

Nok said...

ada lagi manusia yg percaya kat anuar ni....masalah dia sape yg bagi aljuburi ni memasuki kawasan felda tu??? pengurusan Felda sepatutnya bertindak lebih awal bagi megekang puak2 ni dari membuat fitnah....mana2 peserta yg degil ambik tindakan sewajarnya....ini tidak apa felda bagi sapu pas tu lawan felda balik......

Anonymous said...

Kalau taksub sangat dgn si Jubur berkarat tu, keluar dari Felda, pergi mintak tanah kat si AlJuburi. Mintak banglo pun boleh...si penjubur tu kan byk duit?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI