TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Thursday, November 24, 2011

SEBAB MALA, CIKGU MAAROF BERDENDAM

Selepas Mantan MB Perak yang mantul Nizar secara terbuka kat Parlimen, menunjukkan perihatinnya terhadap Cikgu Mala, akhirnya Cikgu Maarof tak boleh tahan.


Berbunyi juga Cikgu Maarof MC kat FBnya. Nampak marah betul Cikgu Maarof kat Hj Markom, mantan Pengarah Pelajaran Johor. Cikgu Maarof tau marahnya aje, tapi dia tak pernah nak ambik tau, apakah tindakannya yang dalam MC ke hulu-ke hilir tu tak mendatangkan kemarahan orang, terutama Hj Markom. Hj Markom tentunya kena peleceh sebab benarkan cikgunya yang sedang cuti sakit berkempen.

Tapi pelik juga aku tengok orang PAS ni. Boleh tahan duduk anak bini kat tempat lain. Nak kata Cikgu Mala bekerja, dia dah berhenti kerja. Apa lagi, patut tunjukkan le contoh muslimah sejati, ikut aje le mana laki kena pindah. Kalau takpun, kalau aku le jadi Cikgu Maarof, dah lama aku resign. Pok Nik kan selalu cakap, rezeki bukan UMNO BN yang bagi. Apa nak takut. 

6 comments:

Ular Menyusur Akar said...

Maarof takut bersendirian. Nama pun kena tumpang bini. Apa punye bendullah dia nie.

Anonymous said...

Tak cukup protein cikgu ni

Anonymous said...

dendam kesumat ada didada pas... sama sama lah kita redha dgn ketentuan allah & bersyukur dgn nikmatnya... politik bukan segala-galanya...

Cinta_damai said...

setuju dengan anon November 25, 2011 9:36 AM

Anonymous said...

Cikgu maarof...berhentilah jadi cikgu...kan lebih baik jadi penceramah pas...klau jadi cikgu kjaan..tak berkat rasanya rezeki yang kau dapat sbb ko menentang org yang bagi ko makan dan rezeki...memang rezeki itu allah yang bagi...tapi klau ko tak keja ngan kjaan ko nak bagi anak bini ko makan apa...?? hidup kat dunia ni jangan riak dan takbur cikgu maarof...bukan nak sombong..rasanya klau ko keja satu sekolah dgn aku...memang celah kaki kualiti keja ko...sbb aku siang malam bangunkan, ceriakan dan cantikkan sekolah supaya anak murid seronok, buat mcm2 abm...yang cikgu lain tak sanggup buat...tapi semua tu aku reda kerana itu je caranya aku nak beramal kpd allah....jadi nasihat aku...cermin diri kau cikgu maarof ye...klau la aku jadi pengarah...aku tak akan simpan org mcm ko yang jadi virus penyakit kpd cikgu dan murid2...sbb org mcm ko akan tetap kutuk org yang beri ko makan/ gaji...kerana korang ni golongan manusia yang tak sedar dek untung dan sombong...ingat ko tak ayah masuk pas utk kembangkan agama allah ni...sbb klau berlaku peperangan ...rasanya aku yg akan pikul senjata kerana sbg pegawai simpanan dlm tentera darat ( askar wataniah ) aku sibuk mengajar ilmu medan perang dan ilmu senjata kpd umat islam...berbanding kau yang sibuk mengajar org membenci kjaan...insaflah...allahu akhbar...!

Anonymous said...

nasib baik aku guru cemerlang KH sahaja...klau la aku pengarah...memang aku pindahkan cikgu maarof ni ke pedalaman sabah @ sarawak...baru dia tahu...jgn ngat penipu mcm dia ni terlepas...memalukan kaum guru dan golongan ustad je...pakaian ( berketayap ) tapi tak mencerminkan peribadi/ akhlak yang buruk....cikgu mcm ni adalah virus kat sekolah...sbb boleh mempengaruhi rakan2 yang bodoh tak berfikir utk turut sama mcm dia membenci kerajaan..org yang bagi di makan....ingat rezeki allah itu biar berkat...tapi klau dah kutuk2 kjaan mana nak datangnya berkat tu...??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI