TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, December 13, 2011

50 BAS PENEROKA SERTAI MAZLAN ALIMAN BERDEMO

Petualang FELDA
Pengerusi Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK), Mazlan Aliman mengetuai sekumpulan peneroka FELDA berdemo kerana membantah penyingkiran Pengarah Besar Felda, Datuk Zulkifli Wahab. Mereka berhimpun di hadapan Ibu Pejabat Felda di Jalan Semarak, Kuala Lumpur dan menyerahkan memorandum kepada Felda yang menuntut supaya Datuk Zulkifli dikekalkan sebagai Pengarah Besar Felda.

50 orang aje yang hadir. Yang lain tak sokong.
Nampak sangat Mazlan dan 50 bingai anti saham (bas) yang menyertainya berdemo itu tak faham bahawa Datuk Zulkifli masih lagi berjawatan sebagai Pengarah Besar Felda dan Felda tidak pernah melucut atau memecatnya dari jawatan tersebut.

Nampaknya usaha besar Mazlan Aliman berjaya juga membawa 50 orang peneroka yang bingai, bangang dan tak tahu  bersyukur untuk turut sama membuat dan menjayakan kerja gilanya. 

Namun dalam masa yang sama Mazlan kena tanya diri sendiri sekali lagi apakah yang diperjuangkannya sekiranya hanya dapat membawa 50 orang peneroka dari jumlah keseluruhan 112,635 orang di seluruh negara. Dan juga kepada 50 orang yang mengikuti Mazlan tersebut kena le tanya Mazlan pula, berapa bayaran yang Mazlan dapat untuk demo ini?

3 comments:

rahman said...

anak setan kalau dah menderhaka dapat apa? DAPAT BALA laaa... tak faham2 lagi!!... dia nak masuk gaung..sekali laaa ngan 50 bingai2 bodoh bendul tu..

Anonymous said...

pemilik blog dan anon comfirm bkn anak felda..isunya skrg bkn pasai politik..aku pun penyokong kuat k'jaan cuma bkn ahli ja..isunya skrg ialah masa depan anak cucu cicit jutaan melayu warga felda..kami lbh arif pasai felda..kami pernah hidup susah dan sengsara dan slps 40-50 thn barulah kami mendapat sedikit kesenangan..setan dan babi betui pemilik blog dan anon tu..

hitch said...

perg...ingat ko sorg jea anak felda...!lu cakap la lu tggl felda mana??..kita rentap la....org2 lu kalo x masukan politik dlm kes Felda... x sah la....

Dah mmg dasar berok sekor ni nak menagih undi dari penduduk Felda....dulu muka dia ni mana pernah jejak pun mana2 Felda....skrg baru nak terhegeh2 masuk Felda....sbb apa??..sbb dia tau org Felda byk duit,kerajaan byk bantu...dan satu aje kerja dia...nak pecahkan undi org2 melayu Felda....
Org2 Felda selama ni dah hidup aman damai...tetapi sejak akhir2 ni byk sgt rumors yg dibuat oleh berok sekor ni dan jugak puak2 dia yg lain.....
kalo ada sedikit salah paham dan kesilapan,pada aku itu mmg adat....mana ada kerajaan yg sempurna,mana ada pemimpin yg sempurna....tetapi kita di felda mmg dah tau apa yg terjadi..dulu pun kita fight kes kat mahkamah...tetap dapt hak jugak...tetapi skrg dah byk peguam2 cina india keling dah mula masuk Felda....semata2 nak bukak kes baru sampaikan dtg rumah nak pujuk bukak kes baru....
pujuk punyala manis itu ini...siap bagi offer murah lagi..asalkan dpt balun kerajaan....sudahnya ada peguam yg makan duit kes....padan muka.....
Aku dan rakan2 aku kat Felda ni..dah tau sgt selok belok org mcm mazlan ni....dtg hanya nak burukan keadaan...skrg ni pun dah byk org dok pening dgn si Mazlan dan berok2 dia....hari2 mesti ada isu nak diceritakan..padahal benar x benar x tentu lagi.....
Sbb apa dia buat mcm tu..sbb difelda ramai warga emas yg mudah kena cucuk...lagipun bila cakap nak saman ni...dah terpampang kat bijik mata akan RM.....itu sbb ada segelitir warga Felda yg terikut2 dgn dakyah si berok sekor ni.....

Bagi aku isu Isa boleh ditangani dgn baik...kalo pemimpin yg boleh memacu kejayaan Felda...aku x kisah....cuma kita nak pemimpin yg kuat bekerja dan berfikiran jauh mcm PM....!Isu rasuah Isa dah lama..lagipun org3 Felda boleh berfikir dgn waras jika sesuatu terjadi kat Felda.... xsemestinya org yg luaran bersih,byk cakap,byk komplen mampu membawa kejayaan pada Felda.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI