TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, December 27, 2011

PENYOKONG ADAM ADLI NAK BUAT SETINGGAN KAT DEPAN UPSI

Awek-awek ni dah reject Adam Adli sebagai calon suami
Bebudak U ni nak tunjuk besar kepala lagi. Mereka nak berdemo pulak kat depan UPSI. Dia orang ingat dia orang ni dah bagus sangat ke? Kalau nak bebas sangat suruh le mak bapak korang buat universiti sendiri.

Kenapa mesti  buat 16 jam? Ni mesti ada yang taja ni. Sebab nak dapat bayaran lebih masa. 16 jam kira ada "overtime". Tapi kalau setakat 1 "overtime" masih tak muai lagi. Kenapa tak buat 16 hari berturut-turut. Atau buat full-time jadi pendemo, tak payah le nak belajar lagi. Terus buat setinggan kat depan UPSI tu.


Aku sarankan agar pada hari tersebut, para pegawai PTPTN, JPA, pendaftar HEP dan sesiapa sahaja yang ada kepentingan terhadap para pelajar ni turut hadir sama. Kebiadapan mereka dah tak boleh dibiarkan terlepas begitu sahaja. Ambil keterangan mereka yang hadir. Kalau yang dapat pinjaman tu, tarik semula pinjaman mereka. Suruh mereka pinjam pulak dengan Adam Adli.

Papar setiap gambar mereka yang terlibat dalam semua suratkhabar utama negara. Biar mak bapak mereka kat kampung tau apa yang anak mereka buat. Mak bapak bukan main berharap agar anak mereka pergi belajar. Sesetengahnya sanggup bergolok bergadai, tapi kesian anak mereka bodoh, dungu dan bangang dapat diperkudakan oleh para politikus terdesak.



8 comments:

Sudir said...

Nak mengingatkan angka 16 september la tu.. sewel..

Anonymous said...

Pensyarah suruh buat tugasan alasan: mengantuk... ahhhh besok pagi buatlah.
Bila pasal Adam Adli.... boleh pulak tak tidur... aku rasa dia ni nak meraikan tahun baru jugak ni... Pergi belajarlah bebudak nanti tak dapat kerja salahkan BN jugak...

Anonymous said...

buang je bebudak u yg berdemo tu..
xde faedah dorang belajar...akhirnya jadi samseng gak..
memang dah malas nak belajar pon..
dorang lebih berminat nak jadi hanjing suruhan aljub..
tempat dorang bagi peluang plak pada yg minat..

anti bohmau said...

AMBO SOKONG TUAN TANAH 1000%!!!

sikit2 nak demo! skit2 nak demo!

mcm hampeh!

Anonymous said...

apa lagi... mahasiswa yg bijak bukaklah gerai jual minuman ke, makanan ringan ke, mesti laku... dapat juga menjana pendapatan dr mereka2 yg x sedar dek untung tu.

Setuju dgn cadangan tuk pegawai2 HEP universiti, PTPTN, MARA, semualah yg terlibat tuk berada sama bg mengenalpasti2 muka2 yg terlibat... amik tindakan agar mereka2 ni sedar diri sikit

Anonymous said...

Balun jer...budak2 nie dah tergoda ngan kote si mamat nie heheheheh

Anonymous said...

sbb ni la perlunya ada AUKU utk kawal pelajar2..ape nk jd klu hidup xde peraturan..pelajaran tah ke mne..mse dpn pn xtau ape cerita

Anonymous said...

huhuu.. korang smua kaki pengampu dgn kerajaan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI