TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Thursday, December 8, 2011

SPIN BODOH TONY PUA

Dalam kepala dia cuma ada spin, spin & spin.
Kakitangan kerajaan dah boleh senyum. Semuanya, mana yang menerima opsyen SBPA akan menikmati sedikit kenaikan gaji dan juga gaji maksimum yang lebih tinggi. Ini membawa maksud mereka juga nanti akan menerima pencen yang lebih tinggi lagi. 


 Bagaimanapun senyum tersebut hendaklah diterjemahkan dengan undi sokongan terhadap kerajaan BN yang telah mengubah skim perkhidmatan tersebut. Kakitangan kerajaan kena ingat, DAP memang tak berapa suka dengan kamu! Kalau boleh DAP nak buang sebahagian besar dari kamu yang dinamakan penjawat awam.


Tertekan dengan pengumuman kenaikan gaji tersebut, Tony Pua yang bodoh tu cuba pula nak memperbodohkan kakitangan kerajaan dengan pengumuman pemansuhan 29,000 jawatan dalam perkhidmatan awam.

Kakitangan awam kena faham, jangan buat-buat tak faham macam Tony Pua tu. Yang mansuh ialah nama jawatannya. Orangnya tetap bekerja dan diserapkan ke jawatan-jawatan lain. Ini adalah proses untuk memudahkan pentadbiran, kengkadang kerja yang sama, tetapi mempunyai entah berapa banyak nama jawatan. Kerja DAP... spin tetap spin. Kepada Tony Pua, kalau masih tak cukup lagi nak spin, sila buka kedai dobi, hari-hari boleh spin!!!


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI