TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Friday, March 9, 2012

GLOBAL PEACE INDEX 2011 -MALAYSIA LEBIH BAIK DARI SINGAPORE


Malaysia diiktiraf negara paling selamat di Asia Tenggara dan ke-19 di dunia menerusi laporan Indeks Keamanan Global (GPI) 2011, kata Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein.

Beliau berkata, ia juga sekaligus membuktikan kesungguhan, komitmen dan kerjakeras semua pihak khususnya pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) serta agensi-agensi berkaitan.

"Ia termasuklah komitmen sukarelawan polis terlatih dari Angkatan Relawan Rakyat (Rela) dan Jabatan Pertahanan Awam (JPAM)," katanya dalam kenyataan di sini, Khamis.


Tahniah kepada KDN dan agensi-agensinya yang bertungkus lumus dan berjaya meletakkan Malaysia ke ranking yang tersebut.

Dan tak lupa juga, takziah kepada puak-puak Pakatan yang tak sudah-sudah mencerca pasukan keselamatan dan sentiasa mencari jalan untuk menghuru-harakan keadaan dengan segala macam tunjuk perasaan, demonstrasi dan karenah. Taubat-taubat le. Bersyukurlah dengan nikmat keamanan yang ada.

Aku cuma nak tunggu ada tak puak Pakatan yang nak claim kredit terhadap kejayaan ini dengan mengatakan bahawa ranking keamanan Malaysia bertambah baik pada 2011 kerana usaha-usaha mereka berguling kat atas jalanraya.

2 comments:

cina makan babi said...

ada sorang cina melalak dekat huffington post pertikai kedudukan malaysia lebih baik dari s'gapork.dia kata dekat malaysia kerjaan bunuh org non-malay.mcm sial cina tak sedar diri tu

zakzak said...

alhamdulillah malaysia selamat :D

moga2 tahun mendatang lebih selamat dan aman damai la malaysia hendaknya.
amin.

tetapi, CPI kita masih jauh di bawah lagi berbanding dengan Singapore.
yang sama dengan kita adalah Arab Saudi. pelik tapi benar.

tak silap, PM Najib ada mengutarakan cadangan penambahbaikan SPRM, marilah kita sama2 menyokong usaha murni ini.
hapuskan rasuah dari Malaysia.samaada kecil atau besar

http://cpi.transparency.org/cpi2011/results/

ARTIKEL HANGAT BULAN INI