TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, March 9, 2012

PAS TAK BOLEH PERINTAH JOHOR


Kalau dilihat akhir-akhir ini, PAS seolah-olah ingin menjadi juara bagi puak Pakatan untuk menguasai Johor. Walaupun ianya nampak macam angan-angan, tetapi rakyat Johor perlu jelas bahawa PAS TAK BOLEH PERINTAH JOHOR.

Ianya amat mudah sekali untuk menjustifikasikan mengapa PAS tidak boleh perintah Johor. Pagi tadi DS Najib telah mengumumkan bahawa jumlah projek di Iskandar malaysia sahaja mampu mencecah pelaburan bernilai RM139.3 bilion.


Dengan jumlah pelaburan sebanyak itu, sekiranya PAS memerintah Johor, akan banyak kerja-kerja yang tersangkut. Mengapa dikatakan demikian? 

Kedah telah menjadi contoh yang baik untuk rakyat Johor menilai. Dengan hanya kerana projek yang bernilai RM60 juta sahaja, para pemimpin PAS telah bercakaran, bagaimana kiranya mereka mengurus RM139.3 bilion? Tentulah mereka akan sentiasa bercakaran dan akhirnya masa untuk mentadbir banyak dihabiskan untuk pemimpin membetulkan pemimpin dan rakyat jugalah yang akan merana. Maka kepada rakyat Johor, berhati-hatilah. 


3 comments:

Anonymous said...

aku sayang Johor negeri ku..PAS jgn kau nak berangan tawan Johor..Orang Johor tak jumud mcm PAS..jadi akan tolak dan humban PAS ke sungei Seggett.
Cuma aku berharap Ghani Othman berundur lah..dah lama sangat, kasi chan pada orang lain pulak lah!!!!

Anonymous said...

- ya, berbanding PR yg sebenarnya dikuasai oleh DAP harbi anti-islam, ia lebih baik utk meneruskan UMNO/BN memerintah Johor dan mereka yg berkenaan dlm UMNO/BN ini perlu diperbetolkan; yg tidak boleh bekerja utk rakyat ditukar kerana terdapat rakyat Johor sudah mulai marah dgn kerajaan negeri sekarang dek leka perasan konon Johor adalah kubu UMNO/BN (ini berlaku pada selangor sblm PRU12 dahulu). Tukar parasit dalam UMNO/BN juga pegawai kerajaan yg menyukarkan perkhidmatan kpd rakyat kerana mereka ini 'merujuk' kpd UMNO/BN lain yg baik-baik.

zakzak said...

dengar kabar MB Ghani masih akan bertanding untuk PRU ke13 ni, walaupun diberitakan bahawa beliau sebenarnya memang nak bersara dah.

tetapi diminta oleh pihak atasan supaya bersabar terlebih dahulu.

masaalahnya, adakah ada pengganti yang sama bagus atau lebih baik?

mari kita baca ulasan blogger Johor berkenaan dengan perkara ini @

http://bigcatrambleon.blogspot.com/search/label/MB%20Johor

yg penting ciri2 MB Johor =


1. To administer the State Government
2. To command the Johor Umno warlords
3. To earn the respect of the BN component parties
4. To maintain BN dominance over the opposition in Johor.
5. To have a good working relationship with the Johor palace
6. AND MOST IMPORTANTLY - To resist the temptation of enriching oneself and cronies by plundering Johor's riches.

dari posting bigcat

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI