TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Tuesday, May 1, 2012

PUAK PAKATAN BANYAK DUIT....

BERSIH 3.0 ni memang ramai. lantak korang le nak claim berapa ramai yang datang. 100,000....200,000 atau setengah juta! Ikut sukalah.


Apa yang jelas, perhimpunan sebesar ini memerlukan bukan sedikit belanja. Aku yakin, tidak akan sebesar itu perhimpunan tersebut sekiranya tidak disuap dengan wang ringgit. Ini terbukti dalam setiap ceramah Pakatan Rakyat, samada dari PAS, PKR atau DAP. Kebiasaannya kerusi melebihi hadirin.

Maka, kalau lagi besar jumlah hadirin pada BERSIH 3.0 itu, maka semakin besarlah pulak duit yang terlibat. Siapakah si kaya yang sanggup menderma dan apakah kepentingannya?

Bagi aku, BERSIH ini hanyalah ilmu Yahudi yang mana mereka menjalankan langkah awal untuk penafian terhadap bayang-bayang kekalahan yang teruk yang bakal puak Pakatan hadapi dalam PRU 13 nanti. Dengan adanya isu kononnya SPR tidak bersih, maka mudahlah untuk mereka menuding jari apabila berlaku kekalahan nanti. Walhal SPR yang sama jugalah yang memberikan kemenangan yang besar untuk puak Pakatan dalam PRU 12 yang lalu.

Puak-puak Pakatan inilah jenis manusia yang tak dapat menerima hakikat bahawa adalah lebih mudah kalah dari mengekalkan kemenangan. Untuk mengekalkan kemenangan, apakah usaha yang telah mereka lakukan setelah diberikan peluang dalam PRU 12 yang lalu? Sepanjang masa hanya sibuk berpolitik dan berpiket, bukannya berusaha dan berikhtiar untuk meninggikan lagi taraf kehidupan rakyat. Walaupun telah berkuasa dibeberapa negeri, tetapi masih lagi bermentaliti pembangkang. Bagaimana mahu maju? ....dan bagaimana rakyat mahu mengekalkannya?

Agak-agaknya setiap peserta BERSIH 3, berapa banyak "gaji" yang diperolehi pada hari tersebut? Bagaimana agaknya, kalau BN juga bagi "gaji" untuk setengah juta orang untuk sehari berarak di sekitar jalan menuju ke jambatan Pulau Pinang dan Terminal Feri Raja Tun Uda untuk membantah  kerajaan DAP Pulau Pinang yang tidak BERSIH terhadap Melayu dan Islam?


2 comments:

Anonymous said...

The Americans have successfully brought the disaster syndrome from Russia to Middle East, now Asia. Soon the same will happen in Cina. Americans can never see any other nation better than them especially Muslim countries.

Anonymous said...

The word is SUPERPOWER. American leaders believe they have to remain and retain as the world's superpower. They have to ensure they control everything including the outerspace. That's why they are willing to spend billions of dollars on projects related to the "skies". Any other countries who are not their allies and plan to develop any sophisticated "ideas" that enable them to "control the skies" will be sabotaged, by any means.
We are seeing this "superpower manipulation" in our country especially when we have a very ambitious puppet(s).

ARTIKEL HANGAT BULAN INI