TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Saturday, June 16, 2012

ECAH KATA YANG BIJAK, AKU KATA YANG BANGANG

"Saya masuk PAS hari ini kerana cuba hendak baiki diri dengan Islam dan membesarkan anak-anak saya dengan Islam sebenar." ni bukan statement aku tau, tapi ini statement orang bijak pandai. Kenyataan ini keluar dari mulut Ecah yang konon katanya semakin ramai bijak pandai masuk PAS.

Tak tau pulak aku bahawa yang masuk PAS tu bijak pandai! Cuma kalau dah keluar kenyataan macam tu, pada aku tu bukannya kenyataan orang bijak pandai. Itu kenyataan orang bangang yang percaya dengan janji-janji bodoh PAS.

Aku cakap begitu sebab, nenek aku, nenek aku tau....dia tak cakap nak baiki diri dan jadi Islam yang baik dengan masuk parti politik. Nak baiki diri, nak tambah ilmu agama, nak jadi Islam yang baik, cari ilmu melalui guru agama yang baik. Eloknya, anak-anak sendiri yang asuh dengan ajaran Islam. Anak tak elok, jangan salahkan orang lain. Nenek aku suruh cermin diri sendiri dulu kenapa anak jadi begitu begini.

Tapi Ecah tak kisah le, dia bijak dan boleh nilai sendiri. Belajar agama dengan PAS kalau nak seronok, belajar dengan Maulana Mat Sabu, dia pandai ajar sambil bergurau, tak boring gitu!!!


3 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum,

Sekadar peringatan bagi yang terlupa."Wahai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan."(Al-Maa'idah-Ayat 8)
Berhati-hati dalam 'posting' yang di paparkan kerana ianya kelak bakal dipersaksikan di padang mahsyar.

Anonymous said...

ye ye..ape yg dikatakan dlm ALQURAN sume btl tapi....adakah ape yg dikatakan oleh org pas sume btl???org pas pun main kroni,rasuah,guna brg kerajaan utk kegunaan peribadi,fitnah,maki,xadil...jd mcm mana diorang nak betulkan org lain sdgkan diri pun xbtl...

Anonymous said...

Assalamualaikum saudara Enal.. agak terlalu lama saya tidak bergiat di dalam blog, saya banyak menghabiskan masa didalam group-group FB. Kini ada masa yang terluang saya kembali ke blog.

Apabila saya kembali kepada blog dan saya baru menjelajahi blog-blog yang saya ikuti...agak terkejut juga saya, kerana blog saya sudah tersingkir dari blog mereka.

Namun semuanya itu tidak mengapa mungkin gaya penulisan dan penyampaian saya yang tida standard menyebabkan mereka tisada berminat nama blog saya berada didalam blog mereka.

Saya tetap saya..dimana nama blog mereka yang berada didalam blog saya itu tetap saya kekalkan. Tak menjadi kudis kepada saya mengiklankan blog mereka(kawan2 kita) yang berkenaan.

Terima kasih kepada saudara Enal masih kekalkan blog saya didalam blog saudara..akhir kata selamat berjuang..selama bersua kembali dari saya..

mnorkembalak

ARTIKEL HANGAT BULAN INI