TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, June 3, 2012

NIK ABDUH BONGKAR RAHSIA NIK AJIS


Akhirnya, rahsia perjuangan sebenarnya Nik Ajis terbongkar jua. Bukan orang lain yang bongkar, tetapi anaknya sendiri. Mungkin kerana terlalu excited nak gantikan tempat Din Pudu, maka terlontarlah perkataan tersebut dari mulut Nik Abduh. Ingatkan selama ini Nik Ajis yang sibuk kononnya dengan perjuangan Islam, menyediakan anaknya dengan jalan untuk syurga dan keredhaan Allah. Rupanya tidak. Isi kitab Nik Ajis rupanya jauh dari sangkaan. Apa kata Nik Abduh bila ditanya tentang kesediaannya untuk menjadi calun? Ini katanya...
“Saya sudah sedia jadi calon sejak 10 tahun dulu, saya juga sedia tunggu 20 tahun lagi untuk dicalonkan, sebelum ini ayah sudah siapkan 40 tahun untuk lawan Umno.”

Nik Ajis ajar dia lawan UMNO yang majoritinya Islam! Nik Ajis dah semaikan benih kebencian sesama Islam kepada anaknya selama 40 tahun! Nik Ajis tak ajar dia untuk berbaik dengan UMNO, tak ajar dia untuk bekerjasama dengan UMNO, tetapi lawan UMNO! Hebat ajaran orang yang mampu menjanjikan syurga kepada orang lain ini. Mengapa bukan diajar untuk lawan parti yang yang ahlinya majoriti bukan Islam? Mengapa mesti berdendam dengan UMNO?

Dengan pengakuan anaknya ini, layakkah Nik Ajis memegang gelaran Mursyidul? Layak ke dia dipanggil Ulama? Layak ke Nik Ajis bercerita tentang dosa dan pahala? Dan layakkah Nik Ajis bercakap tentang syurga? Apakah syahadah Nik Ajis berbeza dengan syahadah orang UMNO hingga begitu sekali keinginannya melawan UMNO?

5 comments:

Anonymous said...

semoga nik abduh tidak menjadi kafir seperti bapanya

ISAC said...

Bahana dendam kesumat.....

Anonymous said...

polis kena siasat nanti ada pula skuad suicide bomber PAS yang dilatih dari kecik nak huru hara kan negara pulak..konon jihad /mati shahid untuk PAS!!!

Anonymous said...

bukan pasti tapi kebarangkalian tinggi ada berlaku penerapan kebencian yg amat di terapkan oleh totok2 pas kepada golongan muda utk melawan umno cara kekerasan. pada mereka matlamat x menentukan cara. baca catatan biografi dr rahman kadir bekas aktivis pas yg menceritakan pengalamannya bertahun di dalam Pas.
http://www.mindaaktif.net/?p=5362

Anonymous said...

dua-dua beranak ni memang tak layak pun jd pemimpin, cuma adalagi yg tak sedar.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI