TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Monday, July 2, 2012

HANYA KERANA POK NIK PERASAN BAGUS

Dimerata FB puak PAS kini menyalahkan UMNO. Kenapa mesti UMNO yang salah? Kenapa tak salahkan imam yang beri laluan pada Pok Nik?

Sesungguhnya imam yang dilantik telah diamanahkan untuk mengimamkan kariah masjid tersebut. Kenapa dia tak amanah. Dia dibayar elaun untuk menjadi imam. Imam di Johor ditauliahkan, bukan serkap jarang. Kalau dia uzur, kerajaan dah sediakan dua lagi iman ganti. Setiap masjid di Johor ada imam 1, imam 2 dan imam muda. Tak cukup lagi kah? Mana amanahnya imam tersebut?


Bagus sangat ke Pok Nik? Cuma Pok Nik saja yang perasan bagus. Orang tolak ke depan, terus tak toleh kiri kanan. Langsung tak fikirkan perasan anak kariah. Patut ukur diri dahulu sebelum nak jadi imam, samada majoriti makmum anak kariah suka ke tidak? Nak ukur ilmu, silap-silap yang jadi makmum pada hari tersebut ramai lagi yang lebih berilmu, cuma tak riak dan takabbur.

Puak PAS jangan le nak menyalahkan UMNO sahaja. Pihak Jabatan Agama ada organisasi pentadbiran mereka sendiri. Jangan tuding jari kat orang lain. Salahkan Pok Nik, suruh beradap sedikit bila masuk rumah orang. Kena ingat wahai Pok Nik oiii, orang Johor ni penuh dengan sopan santun, pelawa tanda berbahasa. Cuma orang gelojoh memang tak faham bahasa, bila dipelawa, terus bersila. Jenis tak tahu malu. Memang dia Menteri Besar, tapi bukannya Menteri Besar Johor! Ada paham!!! Yang jemput dia bukannya kerajaan negeri Johor. 

Kononnya dia ulama', cuma totok PAS aje yang mengulama'kan dia. Bab ni aku mintak maaflah, bukannya apa, bagaimana nak aku iktiraf dia, untuk berbaik dengan UMNO yang majoritinya Islam kena bersyarat, tapi nak berbaik dengan DAP yang kapir, sanggup ikut pulak syarat DAP! Ada betul ke tu?


5 comments:

Anonymous said...

hOI YA UNTUK KERTURUNAN uMGOK YANG SAH2 BAHALOL,CSL dah ketukkan umgok kat johar bila lah lagi Kumpulan umgok nak buat kandang cuba ceta ya gerbolan lembu ada telor ke.

Anonymous said...

si kapir musibat tu imam solat jumaat? kah3!!

tanya dia paham tak makna surah al-Ikhlas. kalau dia ckp dia paham :

LUDAH MUKA dia

sbb kalau malaun tu paham...dia tak jual Allah pd gereja dan kuil

ni plak jadi imam jemaah

nik aziz = kapir sesat yg menyesatkan

-abu aliff melaka-

QalamQabut said...

Pantang tok nenek aku tengok orang selit iklan komerSIAL seperti Global Products & Services Review ni.

Tak jadi dah aku nak komen pasal topik.

Anonymous said...

Ikut hukum, solat Jumaat tak boleh diimamkan oleh musafir walaupun dia dikatakan lebih alim. Sepatutnya beliau menolak jika dipelawa. Apa jadi dengan solat Jumaat tersebut?

QalamQabut said...

Terima kasih kepada tuan tanah ambil perhatian atas teguran aku.

Sekarang ni dah tak menghairankan bila orang luar baca khutbah dan imamkan solat Jumaat. Harap pihak berwajib negeri masing2 beri penerangan bukan saja kepada AJK masjid tetapi juga kepada makmum sebagai ahli kariah agar tiada salah faham. Tak berani aku nak bagi fatwa atau petua kerana pentadbiran agama adalah di bawah kuasa Sultan negeri masing2. Apa yang aku harap aktiviti seperti ini dikawal.

Apa agaknya perasaan abu aliff melaka jika Nik Ajis yang dikatakannya sebagai kapir sesat yg menyesatkan itu mengimamkan solatnya?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI