TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, October 14, 2012

BN GERENTI MENANG DI TENGGARA, PEMUDA UMNO SENANG HATI

Calon BN akan gerenti menang di Tenggara. Malahan kalau MB, Dato' Ghani Othman mahu menang bergaya, boleh cuba mana-mana kerusi di Tenggara. 

Aku kata gerenti sebab pentol-pentol Pemuda UMNOnya senang hati. Walau dalam sibuk-sibuk nak menghadapi PRU ke 13, khabarnya Ketua Pemuda bawak rombongan anak-anak buahnya makan angin ke Indonesia! Biasanya orang bersantai dan makan angin ni bila kerja dah selesai, dah berjaya. Khabarnya 5 hari! Banyak belanja tuuuu. Mungkin Pemuda UMNO Tenggara dah selesai kerja kot?

Tak tahulah samada ke Indonesia tu bakal menaikkan semangat Pemuda untuk bekerja dengan lebih kuat lagi pada PRU 13 nanti. Siapa tahu, lepas banyak makan jamu kat Indon, semangat lagi kuat. Ya tak ya juga, kalau mahu kuat, kena makan dulu, baru kerja.

Alangkah baiknya, menjelang PRU ni, daripada beli tiket kapalterbang ke Indon dan berbelanja di Indon, duit tu dikumpul-kumpul dan buat program di peringkat akar umbi. Kalaupun tak buat program, duit yang banyak tu, kalau dibuat ngeteh dengan pemuda-pemuda akar umbi, rasanya sehingga tarikh PRU nanti hampir kesemua pemuda di akar umbi dapat sentuhan pemimpin mereka.

Tapi, mungkin juga BN terlalu kuat di Tenggara ni, itu sebab Mazlan Alimanpun tak minat untuk bertanding di Tenggara walaupun Tenggara ni adalah kampung halamannya.


3 comments:

Anonymous said...

You have some genuinely beneficial information composed here. Good job and keep posting good stuff.

Anonymous said...

Bilalah perangai pemuda ni nak berubah? Penat PM turun buat kerja, tapi ada pemuda perangai macam ni.. Belum duduk sudah berlunjur!!

Anonymous said...

Duit ke pen PRU dah dapat. Joli sakan, ler.

Cemburu sanagat ke?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI