TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Monday, October 15, 2012

CIKGU MALA HAMPA DI KOTA TINGGI


Kelmarin Cikgu Mala dan rakan-rakannya ada ke Kota Tinggi. Malamnya berceramah dan siangnya "konon" menyampaikan bantuan kepada orang susah.

Kesian Cikgu Mala dan rakan-rakannya. Di Kota Tinggi terpaksa beri bantuan kepada kaum Tionghua. Maka susah le sikit PAS nak masuk jarum kat orang Melayu di Kota Tinggi ni. Maklumlah, di Kota Tinggi ni tak ada orang Melayu yang betul-betul susah. Majoritinya adalah warga Felda yang dah mewah, dah hidup senang, makmur serta sejahtera hasil wawasan pemimpin UMNO terdahulu.

Sewaktu Felda mula bukak dulu, ramai juga yang dapat jadi peneroka balik semula ke kampong kerana tak yakin dengan wawasan pemimpin UMNO terdahulu. Kini bila melihat rakan-rakan yang dah berjaya, baru rasa menyesal.

Begitu juga dengan wawasan transformasi Felda pada hari ini. Hasilnya bukan esok lusa dapat dilihat, tetapi dalam suatu jangka masa nanti, mereka yang menentang pasti akan menyesal. Percayalah...akal pemimpin BN dan UMNO lebih panjang untuk memakmur dan mensejahterakan rakyat dari akal pemimpin PAS dan Pakatan yang sinting!


1 comment:

Anonymous said...

Alang2 dh sampai Kota Tinggi, nak bagi derma kat org Islam takde yg layak terima, apa kata YB derma kat surau Kg Makam tu, insya Allah berkat

anak peneroka, johor

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI