TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Monday, October 1, 2012

MAZLAN ALIMAN DAH BACA SURATKABO CINA

Sejak ditunggang oleh DAP yang tak senang dengan segala perancangan kerajaan untuk meninggikan lagi taraf ekonomi orang Melayu, Mazlan Aliman sekarang dah pandai baca suratkabo Cina. Tak tau le samada dia baca betul ataupun setakat belek-belek membilang berapa keping gambar dia yang masuk kat suratkabo Cina tu.


Apa nak dibanggakan sangat dengan liputan yang diberikan oleh suratkabo Cina tersebut? Mereka bukannya prihatin. Tetapi mereka susah hati, dengki. Mereka tak suka projek besar-besar yang hanya akan mendatangkan keuntungan ekonomi kepada orang Melayu. Manfaat yang bakal diperolehi dari RAPID Pengerang majoritinya Melayu. Keliling Pengerang tu orang Melayu, orang Felda! Cuba kalau projek RAPID tu dibuat di Pulau Pinang dan ambil tanah Melayu kat Balik Pulau, ko ingat Cina-Cina yang datang berhimpun di Pengerang tu nak ambil tahu ke? Jangan bangga sembarangan.

Sudah le Mazlan, ko ingat Cina nak sokong dan bagi liputan kat ko kalau apa yang ko perjuangkan ini akan menguntungkan Melayu dan merugikan Cina? Mampus dia orang tak akan sokong. Dia orang sokong sebab dia orangpun macam ko juga, tak suka dan tak senang untuk melihat Melayu mewah, senang dan mendapat limpahan ekonomi yang banyak. 


3 comments:

Anonymous said...

kepala bapak mazlelan tu bejambul...

aje geli aku nengok muka mazelan tu...

hakrhhhtuihh.....tepat ke biji mata kanan mazelan..


gengnam
taman mawar
p. gudang
JB

Anonymous said...

Husin lempoyang

woooooaaoowww..

jual unta lagi baik....

duit subsidi/felda jangan lupa ambik..!

Tok Merah said...

Ini le dia pecacai Cina Kiasu, tak senang lihat bangsa sendiri mendapat peluang untuk berubah corak kehidupan. Kenapa tiap kali sesuatu rancangan yang dapat menambah baik kehidupan orang Melayu ramai Cina Kiasu tentang? Pernah Mazlan Alimin fikir.
Melayu macam ni memang tak tau diuntung. Dia ingat dia saja yang betul.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI