TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Sunday, November 11, 2012

ANAK FELDA YANG DAPAT DUIT DAN YANG TIBAI DUIT

Himpunan Generasi Baharu Felda dengan PM, DS Najib Razak semalam menyaksikan sejumlah RM563,175,000.00 bayaran disempurnakan oleh Felda untuk diagihkan kepada 112,635 keluarga Generasi ke 2 Felda. Alhamdulillah, Felda belum lagi bankrap.

Seorang warga Felda berbangsa Cina, Yip Seng Lam, 40, berkata beliau selaku wakil 36 tanah rancangan di bawah Wilayah Mempaga, Pahang berterima kasih kepada Felda dan Perdana Menteri atas pemberian kepada generasi kedua Felda hari ini. Itu kata-kata warga Felda yang berbangsa Cina.


Sementara itu, di Johor pulak, 2 hari yang lepas, dalam ucapan oleh Pengerusi DAP Johor, sesuatu yang memeranjatkan telah berlaku. Orang Melayu, Pengerusi ANAK, Mazlan Aliman telah menawarkan kerusi DUN Tenggaruh, Johor untuk ditandingi oleh DAP. DUN Tenggaruh tu 80% pengundinya ialah Melayu Felda! 

Ingatkan bila Mazlan tahu PM nak bagi duit kat anak Felda, Mazlan akan berkeras agar DAP lepaskan kerusi Skudai untuk ditandingi oleh PAS, rupanya Mazlan bagi laluan pulak kepada DAP untuk tadah tong derma kat Melayu di Tenggaruh.

Apapun, mungkin ANAK tu berkira-kira juga. Takkan dapat RM5,000.00 bagi satu keluarga anak Felda, mereka sayang nak "derma jihad" RM10.00 kat ANAK. Ada 112,635 keluarga, banyak tu, tak dapat RM10 pun dapat RM5, kira banyak lagi tu. He...he...he...wahai anak-anak warga Felda, JANGAN kau pelantingkan walau 1 sen kepada ANAK. Dalam diam-diam dia dah gadaikan kerusi DUN yang majoritinya warga Felda kepada DAP.


1 comment:

Anonymous said...

agaknya zaman dulu muka barua komunis dikalangan melayu mcm muka mazlam aliman ni lek yeee...

dapatttt gak kita di zaman ni negokk muka barua komunis...

tu arr...kita geremmm bila dengo ceta kezaliman komunis dari tok2 kita....

rasa kalo dpt idup zaman tu kita nak keratt2 sapa yg jadi barua komunis nihh..

mazlan ni salah sorg barua dan penkhianat melayu ....mmg muka pon x dak cahaya...

kalo ditakdirkan kita terserempak, kalo tak biru mata ko mazlan, jgn panggil wa otai parit setongkat arr..

buat penatt je aku belajo silat sendeng berkat ajaran pak uda amid kalo aku tak dpt lebamkan mata ko sebelah .....mazelann oii...

otai
parit setongkat
muo


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI