TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Wednesday, November 21, 2012

DR MAHFODZ...PAS JOHOR BAHRU TAK MENGAKU SEAGAMA DENGAN ORANG ISLAM UMNO


Kalau tengok berdirinya Dato' Dr Hj Mahfodz, Pesuruhjaya PAS Negeri Johor ni kat Pusat Tarbiah Islamiyah Kelantan, bukan main bergaya lagi dengan kurung telok belanganya. Buat apa le pergi jauh-jauh tu kalau ahli PAS di Johor sendiri masih tak cukup ditarbiahkan?

Kesian aku melihat posting PAS Johor Bahru di FBnya.


Orang Melayu UMNO memang mengaku mereka Islam dan menurut pandangan mereka orang PAS tu walaupun berlainan fahaman politik, masih lagi saudara seagama. Tidak ada apa yang nak dimalukan walaupun perangai saudara mereka dalam PAS tidak langsung mencerminkan perangai yang sewajarnya sebagaimana yang dipamerkan oleh mereka melalui pakaian mereka.

Tak tahulah pulak kalau-kalau orang PAS Johor Bahru ini bukan Islam. Kalau mereka bukan Islam, memang orang UMNO bukan sahaja malu, malah tak mahu mengaku orang-orang PAS ni seagama dengan mereka.

Dato' Dr Hj Mahfodz....tegur-tegur le anak buah tu. Kata mahu menJohorkan PAS. Jangan terikut-ikut dengan perangai lebai-lebai dari Kelantan tu. Apa yang zalimnya UMNO tu? Apa yang orang UMNO dapat, orang PAS tak dapat? Apa yang orang UMNO ada, orang PAS tak ada? Tak ada bezanya antara UMNO dan PAS, semua boleh senang, semua boleh kaya, semua bebas bergerak. Kalaupun ada bezanya hanyalah orang UMNO dapat kuasa, orang PAS tak dapat sebab orang UMNO ada telur, orang PAS tak ada!!! Ingattttt....orang UMNO dapat kuasa kerana kerja keras dan baktinya kepada masyarakat bukannya dengan mencaci nista dan menadah tabung tin MILO mengharap belas dari masyarakat.


1 comment:

Anonymous said...

MEREKA BOLIH BERBAIKK BAIK DENGAN DAP LAKNATULLAH.
BERPELUK LAGI.........HEBAT ISLAM PAS.
DALAM MASA SAMA DI PERBODOHKAN DAP.
LEBIH TAK MALU KAN ?

ARTIKEL HANGAT BULAN INI