TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Wednesday, April 9, 2014

MUNGKIN TAK TAHU BAHASA MELAYU...

  
Macam-macam pandangan rakyat bila 5 ahli parlimen pembangkang membawa anak kecil mereka ke Dewan Rakyat. Isunya tak besar manapun. Mereka cuma nak menuntut lebih banyak pusat jagaan kanak-kanak diwujudkan di tempat kerja. 

Susah sangat ke nak terangkan tuntutan tersebut dalam dewan? Mungkin mereka ini jenis yang tak berapa fasih atau tak faham nak terangkan kepada dewan kehendak dan tuntutan mereka dalam Bahasa Melayu, maka itu terpaksalah mereka membawa anak-anak kecil mereka.

Dan MP DAP Kulai ini boleh pulak bawak masuk babynya sampai ke tempat duduk dalam Dewan Rakyat untuk bergambar. Apakah tindakan beliau ini mendapat kebenaran dari pihak Dewan Rakyat? Kalau hari ini MP DAP ni bawak anak ke dewan semata-mata nak menunjukkan betapa perlu disediakan tempat untuk anak-anak mereka bersama kerana kesibukan mereka bekerja, tak mustahil suatu hari nanti mereka juga menuntut disediakan tempat untuk mereka buat anak kerana alasan sibuk bekerja juga!!! 


14 comments:

kluangman said...

Aku syorkan mereka bawa babi, anjing dan biawak untuk mencerminkan kewibawaan parlimen Malaysia.

Anonymous said...

memburit pandai .. jaga anak tak tau

Anonymous said...

Tak lupa juga bawa beruk kera kongkang sebagai pemerhati bebas.

Anonymous said...

Lepas ni boleh demand fun fair dibina di setiap pejabat kerajaan termasuk rumah urut dan spa.

Yang idea bawak babi anjing & unta tu memang bernas dan boleh dipertimbangkan untuk parking sebelah funfair.

Anonymous said...

Babi-babi wakil rakyat DAP ni..berjubor dan sedap nak..anak korang nak suruh PARLIMEN jaga..KORANG INGAT PARLIMEN NI TEMPAT WELFARE KE????? BAPAK KORANG KE YANG BUAT PARLIMEN NI..MALU LA WEII BABI YB DAP..Ahli PARLIMEN NEGARA CHINA pun tak Buat PERANGAI MACAM KORANG NI...apa kata korang BABI-BABI YB DAP ni mintak buat pusat asuhan kat tepi KANDANG BABI korang yang diusaha kan oleh TERESA KOK tu..senang kalau anak-anak YB DAP ni lapar susu babi fresh ada boleh tonggang kat anak korang..Duit gaji korang yang rakyat bagi undi pada korang buat apa..guna untuk memantat je ke..CILAKA la 5 ekor YB DAP ni

Anonymous said...

Tak da orang jaga anak berhenti jadi ahli Parlimen la...ai yoo itu pun susah ka.....

Anonymous said...

Inilah natijahnya bila mangkuk2 dipilih mewakili rakyat.

Anonymous said...

kepada pengundi yg mengundi yg tak reti jaga anak!!!

inikah MP yg tuan/puan pilih yg gebang lebih dapat menyelasaikan masallah rakyat yang beribu-ribu dengan pelbagai kerenah,kalau jaga anak sendiri pun tak dapat selasaikan.

cuba tanya mp terlibat ada tak beliau menyedikan tempat penjagaan anaknya dipejabat beliau.

kalau tuntutan ni dipenuhi tentu lepas ni mereka akan tuntut sekolah rendah dan menengah ipta/ipts pula serta pelbagai lagi.

Anonymous said...

hairan .. camana pengundi boleh undi ADUN yang tak tau nak jaga anak sendiri ... sengkek sangat ke nak bayar pusat asuhan anak diorang ni ...??
mantat pandai jaga anak SENDIRI tak reti ... BODO PIANG !!!!!

Anonymous said...

perempuan tanam sayur tau jaga anak
' kerja kilang tau jaga anak
' berniaga tau jaga anak
' kerja kerajaan tau jaga anak

apa lagi perempuan suri r/tangga sepenuh masa jangan tanya pasal jaga anak

bila tiba kat MP perempuan heboh pasal nak jaga anak-------sungguh memalukan.

kalau suruh pengundi beliau menjaga sehari setiap pengundi sampai PRU 14 pun belum tentu habis>>>>

Anonymous said...

ITU PASAL CINA MAU KUASA...BILA ADA KUASA MEREKA BOLEH BUAT APA SAJA...HALAU ORANG MELAYU DARI NEGARA PUN BOLEH ! NAK TUTUP MASJID PUN BOLEH....TAPI ORANG MELAYU MASIH TAK PAHAM PAHAM....MASIH NAK JADI PEMBANGKANG DI NEGARA SENDIRI...APA UNTUNG NYA MELAYU JADI PEMBANGKANG ??? HANGPA PIKIAQ LA SENDIRI...WAHAI PENGUNDI PR..!!

orang batu said...

mohon pautkan taipanmaster.blogspot.com pada blog tuan. terima kasih

Anonymous said...

ynag mengundi mrk adalah kaum cina so malay shut up..

Anonymous said...

MALAS JAGA ANAK JANGAN BUAT ANAK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI