TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, June 2, 2012

WOI....PAS SALAH PASANG BENDERA!


Cuba perhati betul-betul. Deretan bendera PAS ni ada peliknya. Ada sesiapa yang nampak dan dapat mengesan apakah yang peliknya? Agak susahkan? Cuba perhati dua tiga kali dan cari lagi, apakah yang pelik? Tak dapat? ....hanya jauhari yang mengenal manikam.

Sebenarnya semua bendera PAS tu dipasang terbalik dan songsang. Kalau tengok dengan mata kasar, memang nampak macam tak ada apa-apa. Begitu juga dengan perjuangan PAS. Nak tengok, kena tengok dengan mata hati. Bendera merekapun dah melambangkan, tonggang boleh, terbalik boleh, songsangpun boleh. Boleh pasang ikut mana yang hati suka. Itu sebab Tok Guru mereka boleh keluar macam-macam fatwa mengikut mana yang mereka suka dan menguntungkan.

Itu adalah satu sebabnya, bila berlaku perang bendera, bendera PAS lebih cepat naik berbanding bendera BN. Bendera BN nak pasang kena ada aturan dan tertibnya. Kalau tak, jadi tonggang terbalik! Maka kalau nak memilih kerajaan, carilah kerajaan yang mempunyai aturan dan tertib, barulah boleh aman.

Kalau kita ikut aturan dan tertib, barulah bangsa kita Melayu, agama kita Islam dihormati. Kita bukan bangsa semberono. Umpamanya, kalau nak sembahyang, carilah tempat yang sesuai untuk sembahyang, nak alas, carilah sejadah, bukannya bendera! Nak buat baikpun, sembunyi le sikit. Biasanya yang suka menunjuk-nunjuk baik ni, cuma orang jahat aje!!!



23 comments:

Anonymous said...

Ape lah yg ko sakit hati sangat. Biar lah die.

Wak JawaBernam said...

dhsyat..pinjam artikel ni bro....

TENGGARAisSOUTHEAST said...

Silakan Wak. Terima kasih atas kesudian.

aponismanis said...

haha,,lawak2,,,isu bendera macam ni pun jadi gak ker,,,pelik2 kklu di pikirkan,,hebat anda gunakan akal ,,

Anonymous said...

Aku rasa makin meluat page ni... Tak membina minda langsung!

Anonymous said...

Orang nak solat kat mana pun tak salah. Nonsense lah wei

Anonymous said...

Apa lah hang ni, buka minda cari cerita berfaedah laaaaa

Anonymous said...

Kalau solat tentu Islam maka bendera PAS tanda Islam lagi kusyuk..betul tu mana-mana boleh solat tapi sejadah tu tak pernah pun terjadi sebelum ini...jadi patut juga kilang PAS kat Kelantan jual sejadah cap BULAN agak-agak tentu laku boleh dapat banyak dana tak payah lagi dok minta sedekah kat orang kampung setiap kali lepas ceramah PAS ISlam betul kan......

Anonymous said...

bg sy solat boleh dimana-mana..asalkan tmpat itu diyakini suci..tp kan lebih baik kita bersolat di surau dn masjid..
Ada yg bandingkan zaman umat trdahulu solat..mereka solat di mana-mana kerana kurang kemudahan surau atau masjid utk solat..
kita zaman kini..Allah limpahkan kmampuan utk membina rumah Allah di setiap radius 5km-10km..bknkh lebih elok kita ke masjid bg mengimarahkannya.
lg satu solat dimana-mana ini seperti dlm gambar ni sy lihat hanya berlaku sewaktu himpunan dn demo..ianya bukn kebiasaan..
kalau anda ingin solat dimana-mana harap lakukan dgn kerap..jadi kan kebiasaan..bkn sewaktu menyertai demo atau himpun..
sekadar pandangan..sila tegur jika ada salah dn silap..TK

hangkedee said...

Tuhan tidak terima solat yang menunjuk nunjuk.Riak dan Takabur.kalau tak khusuk apa bagaimana?

Anonymous said...

ooooooooo......ahli2 syurga pok nik..

Anonymous said...

hahaha....bg gua, kalo yg taksub parti, diorg kt x kesah solat kt mana2 beralaskn apa pnx kesah...tp gua pelik sbb nk solat mestilah syaratnyer bersih, diri n tempat solt...tue gua nyer cikgu agama Islam yg ajar ms kt sekolah....gua rs kalo lu org tny Mufti2 kt dunia nie mst kt camtu gak, mst bersih diri ngn tmpt solat....cuba lu org tgk kain hijau parti anak setan tue, basah ke kering?kalo basah, ngn air apa basanya? ada pencacai bgtau kt atas tanh pn bleh, lg skali gua tny lu, tanah yg mcm mana?mstilah tanah yg kering dan tanah tue jgk yg dibolehkn bertayammum...maknany tanah tue bersih dan diyakini...setan2 yg dok atas kain hijau tue btul2 nk sembahyang ker nk nunjuk2 bodo mcm neek najeeis? kalo nk smbhyg mstilah ikut syarat2 nk sembahyang bkn cuma berlakon dpn kamera...yg pelik ada setan2 dalam parti anak setan nie siap kuarkn ayat2 Al-Quranuran ntah mana dia kutip konon dia tau agama...lu silap lu sbnrny bodo mcm neek najeeis jgk sbb lu sndr x tau makna ayat tue lu men balun jer...kalo neek najees lg bodo bleh kuarkn fatwa sndr...org tua kutuk tue mmg bahalol..x bleh watpe dah...morale of the story kubur masg2, yg smbh kain hijau tue kusyuk ke x gua x tau..tue dia pny pasal...jgn jd bodo mcm neek najeeis udah ler...hahahaha...

Anonymous said...

hidup org muda... hancur2. hancur umno... itu kata mereka... tp sebaliknya la.... puiiihhh...

Anonymous said...

nk solat kat mana2 pn x kisah.. tp yang nk menunjuk2 2 apa hukum nye lak..dan wat tatapan dengan niat..

Anonymous said...

dah lama tak dengar slogan 'PAS FOR ALL' sama dgn bendera dan akhalaknya.

alfarabbi said...

SOLAT BOLEH DI MANA2... TAK KIRA TEMPAT ATAU ALAS UNTUK SUJUD..!!! NABI PUN PERNAH BERSABDA YANG BUMI ALLAH NIEYH TEMPAT YG PALING SUCI DAN BERSIH UNTUK MENUNAIKAN SOLAT...!!! HAIIY0000... ANTUM SMUA TAW KA DEPA RIAK KA DAK? APA HUKUM DUK MENGUMPAT ORG? ALLAH TERIMA KA DAK TU HAK ALLAH....!!! JNGAN NAK MENGATA DKAT ORG... BERTAUBATLAH.... KALAU ANTUM SMUA TAK MAU TNGOK DN KATA KAMI WARGA PARTI ISLAM SMALAYSIA MENUNJUK-NUNJUK DAN RIAK... BAIK BUTAKAN KURNIAAN YANG ALLAH BG.... SNAG.. TUJUAN KAMI HANYA UNTUK MNYELAMATKAN AGAMA ISLAM DARIPADA TERPESONG... KALAU NAK MENGATA DNGAN ORG ISLAM DAN AGAMA SNDIRI.... BAIK TAK PAYAH DIBERIKAN NYAWA UNTUK HIDUP DI BUMI ALLAH NI.... SNANG.... APA GUNA HIDUP KALAU MASIH NAK MENENTANG KEKUASAAN ALLAH??? FIKIRKANLAH SNDIRI... JNGAN MAIN KATA JA.... POLITIK HAK MASING2... TAPI BAB AGAMA ISLAM HAK SMUA ORG ISLAM.....!!!....

alfarabbi said...

ALLAH ciptakan manusia 2 MANUSIA la!!SETAN 2 org yg selalu x puas hati sesama ISLAM!korang ni ISLAM atas IC ja kot??lgi stu..klu dh xnk derma..xpyah nk ckap bnyak.org yg mintk derma 2 lebih mulia dri mulut2 mcm JAMBAN yg xpuas hati ni..ALLAH hntar org yg mintk derma 2 ntuk kita bersedekah,ALLAH nk bgi kta dpt phala!tpi ni dpat DOSA la korang!!kedekut sngat nk besedekah!!2 pun nk petikai!!kmi xdiupah n x dibayar ntok bertugas!!tpi bagus jgkla klu korang nk kta..sbb korang TAMBAHKAN PAHALA kt penyokong PARTI ISLAM SEMALAYSIA!!!!!!terima kasih sngat2!!!!

Anonymous said...

semua tu menunjuk2 utk dikatakan baik tapi hamPAS Nyoir semua tu...PAS FOR DEAD

Anonymous said...

sama je lh korg semua ni...xkira hampas @ umngok semua cite pasal politik sapa yg betul,jujur,bersih dll.mengampah lh aku,bosan dan kecewa.berbangsa dan agama yg sama tp bertelagah aje keje nye.aku tgk dapig dgn mca relax aje menonton,tunggu masa nk ngap malaysia.

Anonymous said...

aparaa...!!! bila org sebut "hamPAS nyior" melenting...!!! Tapi bila dia ulang2 sebut "umngok" dia boleh buat halal pulak. mmg sah dah tak boleh pakai... pergi delete lah komen2 berunsurkan agama yang engko bagi tu... buat malu umat jer...

Anonymous said...

hanya diorang yg ISLAM, hanya diorang yg WARAK, hanya diorang yang BERSIH SUCI. hanya diorang yang gerenti masuk SYURGA. hanya diorang yang jadi PENUNJUK JALAN YANG BENAR. hmmmm.. takde susah nk fikir pun.. tak payah nak ikut orang-orang yg RIAK ini.

Anonymous said...

anonymous ... jngan berkurang hajar sngat.,,, neraka balasannya!!

Has said...

"Biasanya yang suka menunjuk-nunjuk baik ni, cuma orang jahat aje!!!"

Patutla abg najib yang disembah kamu tu suke cakap pongpang dekat tv situ sana sini. ooOooOoooo~ menunjuk je rupenye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI