TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Saturday, June 2, 2012

MAKIN BODOH BUNYINYA!

Hadi Awang menjangkakan, perdana menteri akan mengadakan pilihan raya umum ke-13 pada September depan ketika musim haji bagi memastikan kejayaan BN. Itu adalah andaian terbodoh seorang presiden parti mengenai pilihanraya.

Bodoh kerana mengandaikan bahawa yang menunaikan haji tu yang ramainya adalah pengikut PAS. Hadi Awang dah taksub sangat, apakah orang Islam dalam UMNO dan BN tak tahu dan tak mampu untuk mengerjakan haji?

Setahu aku yang ramai menunaikan haji kat Malaysia ni adalah yang menggunakan khidmat Tabung Haji. Orang PAS ikut ke Tabung Haji? Kalau ikut Tabung Haji yang diurus oleh kerajaan BN, mabrur ke haji orang PAS? Maklum le, mana yang ikut Tabung Haji tu, kerajaan BN ada bagi pelbagai diskaun.

Kalau ikut jumlah, aku teramat yakin, majoriti yang mengerjakan haji tu adalah pengikut dan pengundi setia BN. Majoritinya pergi ikut Tabung Haji yang diuruskan kerajaan. Kenapa Hadi Awang bimbang? Apakah DS Najib tak bimbang dengan jumlah orang UMNO yang mengerjakan haji?

Sebenarnya itulah bunga-bunga ucapan seorang presiden parti yang bakal kalah kepada para penyokongnya agar kekalahan yang bakal dihadapi kelak tidak dipersalahkan ke atas bahunya. Itulah bijaknya pemimpin PAS bermain dengan kata-kata.

5 comments:

Anonymous said...

Sah bodoh dan bebal. Sebenarnya mejoriti yang menunaikan haji adalah orang umno. Dia ingat bila orang pakai kopiah putih je itulah orang pas pis pus. Bangang.

Anonymous said...

perangai pemimpin dan anak buah paspispusss ni same jeee..suka buat telahan dan buruk sangka..

Anonymous said...

Apa susah.. bukak je la kaunter ngundi kat hotel mekah sana.. tak pun ngnudi awal sebelum gi haji.

Meow Bergaya said...

Kalaulah begitu bebal dungunya seorang presiden parti membuat telahan dan tuduhan, berkemungkinan kalau partinya kalah dlm PRU13 nanti dan kempunan nak duduk dipejabat di Putrajaya, bukan saja UMNO/BN yg dipersalahkannya, Tuhan pun akan sama dikatakannya tak adil (kalau tak keluar dimulut, mungkin terdetik dihati).

QalamQabut said...

Aku rasa elok sgt kalo kita buat pilihanraya masa raya haji. Kalau boleh buat pada hari kedua. Banyak org boleh balik raya di kampung dan terus mengundi. Kalau PAS boleh bagi duit tambang ttu lebih berbaloi-baloi lagi. Bila dah dlm suasana gembira, tak wujud dah sifat nak maki hamun antara pondok PAS dan UMNO. Setakat nak baling ketupat dan lemang tu, seronok jugak kan?

Kalau di Kelantan, dalam suasana aman makmur dan gembira ria ni, aku rasa takde masalah nak kutip derma untuk lebuhraya rakyat dan juga beberapa projek mega lain. Takkan nak berkira sangat bila berderma untuk negeri sendiri, aku ulang, untuk NEGERI SENDIRI.

Nak bagi meriah lagi, habis mengundi, berduyun2 ke tempat sembelih qurban perdana. Org PAS takkan nak ambil sembelihan org UMNO. Org UMNO pun sama sebab dah ragu dgn keIslaman org PAS (kalau setakat ragu saja, elok jugak dielakkan. Ye tak?) Yang untungnya parasit2 PKR yg baham tak kira apa. Fikir2 balik, elok KIV dulu pasal qurban perdana ni. Buat mcm selalu dah le.

Bila mengundi musim raya ni, ttu masalah pengundi hantu pun tak timbul. Pengundi hantu pun nak balik raya jugak. (Aku harap Selangor tak buat pilihanraya negeri berasingan. Kalau tidak pengundi hantu akan kerumun kat Selangor. Silap2 tak cukup kertas undi dibuatnya.)

Pasal org pergi haji tak boleh mengundi tu hal kecil. 28,000 org saja, majoriti org UMNO sebab banyak duit. No hal punya bagi UMNO. Kalau Tok Arab nak kecilkan kuota haji, ttu dah Tabung Haji kecilkan kuota haji org PAS sebab dema yg buat demon-strasi di tanah suci. So hikmah yg dema dapat, 100% org PAS boleh mengundi.

SPR tentu seronok sebab double raya nih… boleh buat kempen “pilihan RAYA qurban”.

Siapa yg nak raya sakan, siapa yg kena jadi korban entahlah. Tapi bagi aku ttu dah BARISAN yg menang, dari dulu, kini dan selamanya dalam satu barisan. PAKATAN masih lagi dok berpakat-pakat, dok lawan tolak siapa yg nak duduk di belakang sekali. Pakatan memang mengharap undi PAS tapi mcm tak hormat malah memperbudak2kan pulak pemimpinnya. Mungkinkah kerana pemimpin2 ini kelihatan lemah kerana menggadaikan prinsip parti demi mendokong prinsip Pakatan?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI