TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, June 1, 2012

BALIK NANTI SINGGAH LE PENANG....


Kenapa Himpunan Hijau PAS dibuat di Alor Setar, bukannya di Kota Bahru? Kalau nak ikut logiknya, buat kat Kota Bahru, Kelantan lagi bagus, maklumlah Kelantan dah lama PAS perintah, dapat jolokan negeri Serambi Mekah lagi. Sekurang-kurangnya boleh juga tunjukkan kat penyokong apa yang PAS dah buat kat Kelantan.

Kalau kat Alor Setar, apa yang PAS nak banggakan dengan pencapaian pentadbiran PAS  yang belumpun sepenggal. Bahkan sentiasa huru-hara. Kalau adapun sedikit sebanyak kemudahan dan kemajuan, semuanya hasil peninggalan kerajaan BN terdahulu. Jadi kenapa buat di Alor Setar?

Sepatutnya pengikut PAS kena bersyukur dan berterima kasih dengan kerajaan BN. Bila buat kat Alor Setar, dapatlah mereka dari seluruh pelusuk tanahair hadir dengan mudah kerana adanya lebuhraya yang dah disiapkan oleh kerajaan BN. Kalau buat kat Kelantan, dengan jumlah kehadiran yang sebegini, mungkin malam ni ada yang tidur dalam kereta kerana tak sampai-sampai kerana keadaan jalannya. 

Dengan berkumpul di Alor Setar, setidak-tidaknya bekalan air bersih peninggalan kerajaan BN dulu lebih dari mencukupi untuk kegunaan mereka. Kalau kat Kota Bahru, maka terpaksalah mereka bawa berbotol-botol air mineral. Silap-silap mandipun bercatu kalau dah ramai-ramai ni.

Bila buat kat Alor Setar, negeri yang lama diperentah BN, sekurang-kurangnya pemimpin PAS yang tak tahu malu, bolehlah mengaku sedikit sebanyak pembangunan yang ada hasil peninggalan kerajaan BN adalah usaha titik peluh mereka. Kalau kat Kelantan, apa yang nak ditunjukkan?

Akhir sekali, bila buat kat Alor Setar, masa balik nanti, puak-puak PAS boleh le singgah kat Pulau Pinang ataupun Seberang Perai. Boleh le urut-urut badan, hilangkan yang lenguh-lenguh tu. Takpun tambahkan lagi, dah alang-alang lenguh. Kat negeri yang DAP perintah tu, perggghhh....manyak wo...kampong mali, basikat talak naik, kxxxxxx  talak munyi. Special....halega muleh lunding!

3 comments:

Pejuang Bangsa said...

memang banyak sgt rumah urut ...di permatang pauh pun ada tarian tiang ..hahaha

hangkedee said...

Lebuh raya jambatan p.pinang membazir- dulu kata Pas begitu.sekarang kenapa berduyun duyun guna yang membazir.Dulu mahafiraun buat Putrajaya marah sangat kenapa sekarang selogan nak ke putra jaya pula apa da otak hampas betul.semua orang buat tak betul last sekali mereka yang lebih.ada malu le sikit dengan diri sendiri kalau tak malu dengan orang lain?"Jika kamu mensyukuri nikmat ku akan ku tambahi lagi sebaliknya jika kamu tidak mensyukuri nikmat ku azab ku amat pelik" Ada baca ke?

Anonymous said...

Bukan tu je. Dulu mereka juga kata nak lelong je Putra Jaya tu. Tapi sekarang mereka pula yang berangan2 nak duduk kat sane. Tak malu ke.
Dulu kata bina kilang Proton membazir, tapi yang datang ramai2 g stadium tu naik kereta proton juga. Hampeh....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI