TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Friday, June 1, 2012

SUDAHLAH HADI AWANG!!!

Hadi Awang berkata, PAS bersedia untuk berdialog dengan mana-mana kumpulan Islam yang menjadikan al-Quran, Hadis, Ijma' dan Qias sebagai sumber perjuangan tetapi dengan UMNO kena tunggu dulu. Sudah le Hadi Awang. Apa ke DAP dan PKR tu lebih Islam dari UMNO? Apa ke PAS tu Islam sangat? Apa yang PAS dah buat untuk umat Islam dan rakyat sekaliannya.

Tak payah banyak le. Contohnya sekarang ini, di mana-mana termasuk kat tempat aku, para pemimpin UMNO dan BN sibuk mencari dan menyediakan peluang pekerjaan untuk rakyat, demi kesenangan rakyat agar mereka dapat keluar dari belenggu kesusahan. Tak Islam ke itu? Yang tak sedapnya ialah, mereka ini nanti bila dah ditolong, dapat gaji bagus, derma pulak kat tabung PAS.


Apa yang PAS buat? Apa yang PAS tolong rakyat? Yang ada pada setiap masa hanyalah PAS mintak tolong dari rakyat. Pemimpin PAS yang mengaku kononnya lebih Islam dari orang lain pandainya hanyalah buat tabung. Terbaru kononnya nak buat lebuhraya rakyat, tapi mintak rakyat penuhkan tabung dulu. Tak malu ke? Kerajaan BN buat lebuhraya kalau ditegakkan rasanya dah mencecah bulan.


Islam sangat ke PAS, berpuluh tahun perintah Kelantan, cuma mampu dirikan sebuah masjid sahaja. Tak malu ke PAS yang mengaku lebih Islam dari orang lain sampaikan Tok Gurunya terpaksa bersembahyang di atas tanah dan jadi bahan tontonan? Lebih memalukan lagi bila pengikut taksub PAS memerhati orang sembahyang seakan pelik, macam tak pernah sembahyang! Lu pikir le sendiri.



5 comments:

Anonymous said...

Macam orang melaka zaman dulu melihat pedagang arab solat di melaka...

cacamarba said...

lorh..ingtkn join smayang jemaah,boleh tgk plak dh.mcm tgk pameran..

Anonymous said...

Biarla sementara dia hidup lg, kang dia mampos x dpt plak org nak tgk lg

Anonymous said...

OOO..itu namanya sembahyang POKOK. Bkn apo, nati pokok pun akan pangkah PAS jugak bila Pru13. Ehh..Ehh..bkn la..ini Mambang Tanah la..fuhh kiri!!..fuhh kanan!!.

Atau aku rasa Nik Najis ni nak MELEPAS, sekali dia org dtg tgk daa.. jd dia belakon la sembahyang. hahaha.

Org PR jangan marah yer..ape nk buat 'NABI' ko org tu ada Virus Pokok la..Virus Pokok Nipah..

Anonymous said...

kat pokok tu ade antu le..pok nik tengah alau antu tu..korang ni

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI