TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Monday, November 12, 2012

OPAH TAK BERTANDING PADA PRU 13

Dalam satu temubual dengan MInsider baru-baru ini, Wan Jijah berkata, beliau tidak berminat untuk bertanding pada PRU 13 nanti dan antara sebabnya ialah;
"pengundi sudah lebih arif dalam tempoh empat tahun lepas dan pembangkang tidak lagi boleh bergantung kepada rasa tidak puas hati pengundi terhadap BN untuk mendapatkan sokongan ke arah PR. Sekarang, kita mahu mengetahui dengan lebih lanjut tentang siapa yang akan mewakili kami."

Kalau difahami maksud kata-katanya tu, maknanya dia sedar pengundi puak Pakatan mengundi berdasarkan siapa calonnya. Maknanya dia tahu dia dah tak layak lagi. Pengundi Pakatan tak mahu wakil mereka opah yang dah kerepot. 
Selain itu Wan Jijah juga berkata, dengan tidak menjadi calon, dia bebas berkempen ke serata negara. Maknanya dia nak mengekori Nuar le tu. Dia dah langsung tak percaya nak lepaskan Nuar pergi berkempen sendirian. Takut akan keluar lagi video-video yang tak disangka yang berlaku semasa berkempen tersebut. Maklum le, bas mewah tupun cukup mewah, dah macam duduk kat hotel!

Apapun aku percaya, sekiranya Pakatan menang kali ini, demi untuk memenuhkan impian kabinet anak beranak, Wan Jijah pasti akan disenatorkan untuk membolehkan dia dilantik menjadi menteri. Satu jawatan baru dalam kabinet PKR nanti, Menteri Hal Ehwal Suami, Anak dan Cucu.


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI