TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Wednesday, December 12, 2012

KURANG AJAR, KURANG ASAM, KURANG ADAB


Ni jenis yang semuanya kurang. Kurang ajar, kurang asam, kurang adab, kurang akal dan serba serbi yang kurang memang milik mereka.

Kononnya 300,000 orang India masih tidak mempunyai kad pengenalan, jelas merupakan dakwaan palsu puak Pakatan. mungkin jumlah itulah yang akan diimpot oleh mereka dari India untuk menjadi pengundi yang bakal memenangkan mereka dalam PRU.

Kenapa aku kata palsu? Orang asli yang duduk jauh di pedalaman hinggakan terpaksa berperahu dan berjalan kaki merentas hutanpun masih ada kad pengenalan. Tidakkah pelik kalau setakat India yang kebanyakkannya hanya duduk di pinggir-pinggir pekan dan estet tak punya kad pengenalan? Atau asalnya mereka memang tak berminat nak jadi warganegara kerana nasib tak menyebelahi mereka, kerana niat asal hanya nak membawa balik kekayaan negara ini pulang ke negara asal mereka India. itu sebabnya bila beranak, tak didaftarkan, tetapi bila tak dapat kekayaan dan tak mampu nak balik semula, dah papa kedana nak salahkan kerajaan! Diharapkan agar kerajaan tidak melayan orang-orang yang tak beradab ini yang entah mengapa baru sekarang melalak mahukan kewarganegaraan.


No comments:

ARTIKEL HANGAT BULAN INI