TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

IKUTI TiS DI FB

Tuesday, December 25, 2012

LAAA...ROPANYE


Cuba ko tengok, betapa khusyuknya si Mazlan Aliman dan Tuan Berahim. Ko orang Felda tak patut betul halau-halau dia orang. Dia orang datang bukan nak cari gaduh. Dia orang cuma nak makan free aje. Lebih-lebih lagi sekarang ni ada musim buah-buahan.

Kabonya esok rombongan mereka akan ke Felda Tementi. Rasanya eloklah orang Tementi siap-siapkan nasi dan teh O bungkus dan bagi aje kat dia orang masa sampai kat pintu masuk Felda. Kalau ada sikit-sikit baki rambutan tu, bagi le juga.

Kesian kat dia orang. Nak buat rombongan ke bandar, orang bandar ramai yang susah, tapi kat Felda ni orang-orangnya senang belaka. Semua hidup dah mewah. Elok jugalah orang Felda tolong orang-orang ni. Jangan le halau lagi dia orang ni. Kesian kat mereka walaupun mereka tak pernah tolong korang masa susah dulu. Biasalah, kalau dah senang, tentu ramai yang nak dekat dengan kita.

Tapi bagitau kat rombongan dia orang tu, kalau nak senang macam orang Felda, kena le berusaha kuat, sanggup susah dan tahu erti bersyukur, baru le dapat nikmat kesenangan. Bukannya dengan kerja melalak aje. Boleh gituuu...?


1 comment:

mk said...

mereka nak terokai Felda...yg makmur,,,terokai pasaran Tabung Duit..jaga jaga orang feldaah dah lah..mika tu jeles..skrg nak tarik melalui tabung collection ....trick lama untuk kekayaan masih digunakan.
BR1M dulu pun mika cuba nak sondol komision dari ahli pas yg dapat..nasib baik pecah tembelang awal..Nah...skrg nak sondol diFelda pulak..mika ni hantu tabung duit..tak keyang kenyang..macam hantu makan asap colok..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI