TERIMA KASIH ATAS SOKONGAN

Wednesday, January 9, 2013

LAAA....BN JUGA YANG SALAH?


Di bawah ini ialah sebahagian dari status FB Hadi Awang mengenai polemik penggunaan kalimah Allah oleh Kristian. Senang betul Hadi Awang melepaskan diri....semua ini salah BN.


Mungkin juga salah BN agaknya. Namun aku nak tanya Hadi Awang, Kristian dah bertapak di Tanah Melayu ini seawal runtuhnya kerajaan Melayu Melaka lagi. BN selaku perikatan parti UMNO, MCA dan MIC pulak dah tertubuh semenjak 1955 lagi. Tapi kenapa selama itu juga, tak pernah ada terdengar orang Kristian di Tanah Melayu ini nak gunakan perkataan Allah dalam Bible mereka?

Yang aku terdengar orang Kristian nak gunakan nama dan kalimah Allah dalam Bible mereka ini hanyalah sejak beberapa tahun ini iaitu semenjak kahwinnya PAS dengan DAP. Sebelum ini, memang tak pernah dengar. Musykil juga, apakah ini salah BN atau salah PAS? Fikir-fikirkanlah!


1 comment:

My Happiness AA123 said...

Hadi Awang guna ayat Ali'Imran:64 sebagai perisai beliau utk mempertahankan sokongan PAS untuk penggunaan kalimah Allah untuk kafir laknatullah. Ayat ini berkenaan seruan Nabi Ibrahim kepada Ahli Kitab untuk berpegang kepada satu kalimah iaitu "ALLAH"... tetapi di ayat seterusnya Ali'Imran:65, Allah berfirman "Wahai Ahli Kitab! kenapa kamu berbantah-bantah tentang hal Ibrahim, padahal Taurat dan Injil tidak diturunkan melainkan sesudah Ibrahim. Apakah kamu tidak berfikir?"... maksudnya seruan berpegang kepada kalimah Allah kepada Ahli Kitab umat Nabi Ibrahim ini tidak boleh digunapakai sesudah Taurat dan Injil diturunkan... Allah Maha Mengetahui...

ARTIKEL HANGAT BULAN INI